אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סרטן השד

סימנים מוקדמים לסרטן השד

לסרטן השד אין סימנים מוקדמים, כאלה שברורים לעין ומדליקים נורת אזהרה מהבהבת. ברוב המקרים כאשר אישה חשה כאב בשדיים מדובר בד"כ בסיבה הורמונלית. הדרכים שסרטן שד מאובחן הם בדרך כלל תוך כדי ביצוע מעקב שגרתי, או הבחנה של האישה עצמה בגוש בשד אשר לא היה קיים לפני. בבדיקה אצל הרופא בודקים את השדיים ואת בלוטות הלימפה בצוואר ובבית השחי. הבדיקות הנפוצות הן באמצעות: ממוגרפיה (סוג של בדיקת רנטגן מהירה), סריקת אולטרה סאונד, בדיקת MRI, ביופסיית מחט עדינה, ביופסיית מחט עבה וביופסיה ניתוחית.     

סרטן השד אצל נשים צעירות

המחלה אינה אופיינית לנשים צעירות אך ישנו סיכוי לחלות בה גם מתחת לגיל 40. הטיפול במחלה אצל נשים צעירות לא שונה מטיפול בנשים מבוגרות יותר וכולל או ניתוח משמר שד, או כריתת שד מלאה עם הקרנות, לעתים גם טיפול כימותרפיה או טיפול הורמונלי על מנת שסיכויי הסרטן לחזור יפחתו. ככל שאישה צעירה יותר הסיכויים שטיפולי כימותרפיה לא יפגעו בפריון גדלים, יש לא מעט נשים שנכנסו להריון לאחר החלמה מהסרטן. כיום אחוז המקרים של סרטן שד אצל נשים צעירות עומד על 5%, אך לעתים דווקא אצלן סרטן השד יכול לפרוץ באופן קשה יותר ולהגיב פחות לטיפולים לכן חשוב להיות עם היד על הדופק ולהקפיד על שגרת בדיקות.

מחלת סרטן השד אבחון בנשים צעירות

יש מספר סיבות מדוע אבחון המחלה אצל נשים צעירות נתקל בקשיים. הסיבה העיקרית היא שרקמת השד צפופה מזאת של נשים מבוגרות, לכן קשה יותר להרגיש את הגוש, בנוסף צפיפות השד מקשה על פענוח בממוגרפיה. לעתים בגלל האחוז הנמוך אצל נשים צעירות הרופאים חושבים שמדובר בציסטה וממתינים לתוצאות ובכך המחלה מתעכבת עוד יותר, לכן רצוי לקבל חוות דעת נוספת כבר בשלב האבחון או במהלך הטיפול בסרטן על מנת לבחון את כל הטיפולים המוצעים.

תזונה וסרטן השד

בנוסף לכל הטיפולים המוצעים למחלות סרטן השד, ישנם דרכים שעוזרות להתמודד עם תופעות הלוואי, המתבססות על תוספי תזונה. לכל מרכיב או תבלין, כמו כורכום, אבקת חלבון, אנזימים למיניהם, זרעי ענבים, תה ירוק ועוד ישנם איכויות טבעיות שתורמות לתזונה נכונה במהלך ההתמודדות עם המחלה.

 

 


אודות מחבר המאמר

 

 

CancerHope

ייעוץ תזונתי מדעי לתוספי תזונה נוגדי סרטן

טל. 03-9195757

www.cancerhope.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.