אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סרטן הערמונית

הסרטן הנפוץ ביותר הפוגע בגברים הוא סרטן בלוטת הערמונית הידוע גם כסרטן הפרוסטטה, הסרטן פוגע בעיקר בגברים מעל גיל 50, התפתחותו איטית יחסית למחלות כמו סרטן ריאות או סרטן המעי ובשל כך הוא נחשב פחות תוקפני משאר אותם קרצינומות. לעומת זאת בשלבים המתקדמים יותר של המחלה, באם היא נתגלתה מאוחר ולא טופלה, הוא יכול להתפשט מעבר לבלוטת הערמונית אל רקמות המקיפות אותה.

גורמי סיכון של המחלה

הסיבות לפתח את סרטן הערמונית אינם ידועים לחלוטין בקרב המומחים. למרות זאת, חוקרים גילו מספר גורמים עקביים המתאימים וקשורים לסיכון גבוה לחלות במחלה. מבחינת גיל, 80 אחוזים מכל סוגי סרטן הערמונית מאובחנים אצל גברים מעל גיל שישים וחמש. סרטן הערמונית נפוץ פי 2 אצל גברים אפרו-אמריקאים מאשר לבנים. גברים האוכלים שומנים בכמות גדולה מהממוצע הם בעלי סיכוי גבוה יותר לחלות במחלה, כמו כן אותם גברים בדר"כ אוכלים פחות פירות וירקות וגם זה יכול להיות גורם להגברת הסיכון. סרטן הערמונית שכיח יותר בצפון אמריקה וצפון מערב אירופה, שכיחותו פוחתת במדינות אסיה, אפריקה, מרכז ודרום אמריקה. היסטוריה משפחתית עלולה להיות גורם נוסף למחלה.

סרטן הערמונית: PSA

PSA הנו חלבון אשר הנמצא בנוזל הזרע אשר מיוצר בתאי בלוטת הערמונית, הוא שומר על הזרע ומרכיביו השונים שיישארו בצורה נוזלית. בדיקת דם לPSA היא דרך חשובה העוזרת באבחון סרטן הערמונית ועל פי רמתה, הנבדקת במעבדה ניתן לקבל תשובה מרופא לגבי המשמעות של התוצאה. גידול של סרטן הערמונית הוא אחד הגורמים לעליית הערכים שלPSA. אנשים שמומלץ להם לעבור בדיקה זו הם: גברים מעל גיל חמישים עם הפרעות בהטלת שתן או שהתגלו ממצאים חשודים בבדיקות רקטליות שעברו. רצוי לעבור בדיקה זו מדי שנה למטרת ביקורת.

דרכים למניעת המחלה

פעילות גופנית ושמירה על משקל תקין עוזרים לתרומת מניעת סרטן הערמונית. כמו כן הקפדה על תזונה נכונה עם הרבה ירקות ופירות, כמו כן, חולי סרטן רבים צורכים תוספי תזונה טבעיים כמו כורכום, תה ירוק, אבקת חלבון, סלניום ועוד, על מנת לעכב את התפתחות התאים הסרטניים. זאת בנוסף לטיפול הרפואי הקונבנציונלי בבית החולים כמובן.  

 

 

 


אודות מחבר המאמר

 

CancerHope

ייעוץ תזונתי מדעי לתוספי תזונה נוגדי סרטן

טל. 03-9195757

www.cancerhope.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.