אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הפעלות לילדים קטנים

הפעלות לילדים קטנים יכולות להיות, ממש כמו הפעלות לילדים בוגרים יותר, רבות ומגוונות. ההפעלות לילדים הקטנים, בניגוד להפעלות בוגרים, דורשות השתתפותו הערה של ההורה או של המפעיל. מדובר בהפעלה משותפת, לאור גילו הצעיר של הילד.הפעלות אלו כוללות שימוש באביזרים, המותאמים במיוחד לגילו של הילד ובהתאם ליכולותיו ועוזרות בשיפור יכולות וכמובן כל זאת, באופן מהנה וחוויתי.

הפעלות לילדים – התאמת ההפעלה לגיל הילד

הפעלות לילדים קטנים יכולות להיות מגוונות במיוחד, למרות גילם הצעיר של ילדיכם. יש להתאים, כמובן, לכל גיל את הפעילות המתאימה לו, שכן לכל גיל יכולות אחרות וכישורים אחרים.הנה כמה דוגמאות להפעלות, אותן תוכלו אתם להעביר באופן עצמאי לילדיכם, על פי חלוקה לגילאים:הפעלות לילדים עד גיל שנה כוללות, למשל, משחקי ידיים, כמו דגדוגים, צלליות על הקיר ואפילו "קוקו". אפשרות אחרת, לשחק בכדור – לגלגל אותו מאחד לשני, להחביא אותו מאחורי הגב או בקופסא. הפעלה נוספת יכולה להיות משחקים בבצק או אפילו לרקוד לקול מוסיקה קצבית וכייפית יחד עם הילד.הפעלות בגיל מבוגר יותר, גילאי שנה עד שנתיים, יכללו משחקי דמיון ותחפושות, פאזלים, הדבקות, קריאת ספרים ביחד ושימוש באביזרים. בגילאים שנתיים עד שלוש, תכלולנה הפעילויות משחקי הרכבה, משחקי מחשב, משחקים בפלסטלינה ובבצק ואף גזירות נייר והדבקתן כקולאז'ים.הפעלות לילדים קטנים אינן צריכות להיות מורכבות מדי, והחשוב מכל – תותאמנה לגילו של הילד.

הפעלות לילדים קטנים – שיפור המוטוריקה העדינה

הפעלות לילדים קטנים שמות דגש בשיפור המוטוריקה העדינה, שהינה יכולתו של הילד לשלוט בשרירים הקטנים של גופו לצורך ביצוע תנועות מדויקות. באמצעות משחקים והפעלות, הפעלות אלו עוזרות בשיפור המוטוריקה העדינה של הילד.חשוב לציין, כי במידה וזיהיתם קושי אצל ילדיכם, כדאי תחילה לפנות לגורם מקצועי, כמו רופאים התפתחותיים ומרפאים בעיסוק ורק אחר כך לקחת חלק בפעילויות אלו.

הפעלות לילדים קטנים – הפעלה יכולה להיות מהנה

כאמור, הפעלות לילדים קטנים נועדו לשפר את יכולותיהם המוטוריות של ילדים צעירים, באמצעות הפעלות מהנות וכייפיות. אחת מהן, למשל, הינה הפעלה הקשורה בהשחלת שרשראות מחומרים כמו פסטה או בייגלה על גבי חבל או אפילו שיפוד יציב (לילדים צעירים יותר).משחקים נוספים יכולים להיות קילוף מדבקות והדבקתן על נייר (פעולות הקילוף דורשת מיומנות עדינה ומכווננת) או מיון של חפצים שונים, כמו כפתורים, סוכריות, גפרורים וכו'.הפעלות נוספות לילדים מציעות גם משחקים כמו עבודה בבצק, המשפרת את יכולת התפיסה והמוטוריקה העדינה של האצבעות.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.