אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורקס: ממתינים לנתוני מאקרו חדשים

בנק ישראל הודיע אתמול באופן רשמי כי "לבנק ישראל אין יעד ספציפי לשער החליפין של השקל. יש לבנק אומדנים, הידועים כשער החליפין של שיווי משקל של השקל, הנגזרים מן הגורמים הבסיסיים של מאזן התשלומים.

אומדנים אלו משתנים עם הזמן בהתאם לשינויים בסביבה הכלכלית, ומכילים, מטבעם, רכיב משמעותי של אי-ודאות". הבנק מסביר כי הוא פועל בשוק המט"ח במצבים של תנודות חריגות בשערי החליפין, שאינן משקפות שינויים מהותיים בתנאים הכלכליים, או במצבים בהם שוק המט"ח אינו מתפקד כיאות או שהוכח שנגרם בו כשל שוק

גולדמן זאקס מעדכן את שערי היעד שלו לדולר שקל לטווחים של הרבעון הקרוב, 6 החודשים הקרובים והשנה הקרובה, כאשר הוא מעריך כי הדולר ימשיך להיחלש עד שיגיע לנקודת המפנה תוך חצי שנה, ואז יתחזק מעט.

הסיבות לייסוף השקל בחודשים הקרובים: התאוששות מהירה יותר של כלכלת ישראל בהשוואה לכלכלות מערביות אחרות, היחלשות הדולר בעולם נוכח התגברות התיאבון לסיכון מצד המשקיעים וההערכת הכלכלנים כי בנק ישראל לא ימשיך להתערב בשוק ה-Forex לאורך זמן ואף יעלה את הריבית ב-2.25% בשנה הקרובה.

בסוף השבוע פורסם בארה"ב כי הייצור התעשייתי בחודש ספטמבר זינק ב-0.7% לעומת צפי כי יעלה ב-0.2%, זאת לאחר שבחודש אוגוסט עודכן הנתון ונרשמה עלייה חדה יותר מזו עלייה דווח בחודש הקודם, העלייה באוגוסט בייצור התעשייתי הסתכמה ב-1.2% לעומת דיווח על עלייה של 0.8%. וביולי נרשמה עלייה של 0.9%.

השבוע יתפרסמו מספר נתונים מאקרו כלכליים אשר יכולים להמשיך להניע את השוק, כמו למשל ריבית בקנדה ומדד מחירים ליצרן בארה"ב ביום שלישי, נתוני מכירות קמעונאיות ושינוי המועסקים ביום חמישי בארה"ב.

הדולר הקנדי התחזק במהלך המסחר בסוף השבוע והגיע לרמה הגבוהה ביותר מזה 14 חודשים כנגד הדולר. התחזקות זו נובעת בעיקר מסימני התאוששות מצד כלכלת קנדה דבר אשר בא לידי ביטוי בעליית מחירי הסחורות והמניות.

חוזים עתידיים. החוזה העתידי על הנפט הגולמי לחודש נובמבר עלה בסיום המסחר ביום שישי לשיא שנתי לאחר יום שביעי רצוף של עליות. מחיר החוזה עלה ב-1.2% ונקבע ב-78.53 דולר לחבית לאחר שבזירת המאקרו פורסם לפני תחילת יום המסחר בארה"ב כי הייצור התעשייתי ברבעון השלישי עלה בקצב המהיר ביותר מזה 4 שנים.

מחיר אונקיית הזהב נחלש במעט במסחר ביו שישי וזאת לאחר שהגיע לשיא במהלך שבוע שעבר. התחזקותו החדה של הזהב עודדה סוחרים רבים למכור את הנכס שברשותם לשם מימוש רווחיהם.


אודות מחבר המאמר

מומחה מסחר במט"ח, חוזים עתידיים, אופציות מט"ח, CFD's

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.