אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סרטן המעי הגס

סרטן מעי

סרטן המעי הגס היא מחלה הכוללת גידולים סרטניים במעי הגס, בחלחולת, ובתוספתן. הוא כולל גידולים שבדרך כלל שפירים אך חלקם עלולים להיות ממאירים עם הזמן. בשנים האחרונות פותחו תרופות כימיות  וטיפולים חדשניים המקטינים את שיעור התמותה. ראשית הסרטן היא בפוליפים במעי הגס שעלולים להישאר שפירים לזמן ממושך. השינויים הגנטיים המתרחשים בקוד הגנטי של אותם תאי, הם אלה שקובעים את מידת הממאירות של הגידול. לעתים קרובות החולה אינו מרגיש בתסמינים של המחלה.

סוגי סרטן מעי הגס

ישנם 2 סוגי סרטן מעי גס עיקריים הכוללים את הגידול השפיר והגידול הממאיר. האשם האמיתי נופל על הפוליפים. פוליפ היא בליטה אשר גדלה מדופנו הפנימית של המעי הגס אל תוך חלל המעי. ישנם מספר סוגי פוליפים. בפוליפים האדנומטוטים (אדנומות) עלול להתפתח גידול ממאיר. סכנת ההתפתחות תלויה בסוג וגודל האדנומה. אצל חולי סרטן מעי גס עלול להתפתח גידול ממאיר המורכב מתאים שמתחלקים בדרך שאינה מפוקחת ומכך נוצר גוש תאים שמהווה את הגידול הממאיר. התאים הנ"ל יכולים לחדור אל דופן המעי ולהתפשט לחללים אחרים בגוף. שני הסוגים עלולים להופיע בכל חלקי המעי הגס. 

תזונה לחולי סרטן המעי הגס

מחקרים על תאים הוכיחו שישנו קשר בין חומרי המזון שאותם אנו אוכלים לבין היווצרות של סרטן במעי הגס. שינויים באורך התזונה יכולים למנוע את היווצרותו וכמו כן להשפיע על מהלך המחלה לאחר שנתגלתה. על מנת שנאמר לא לסרטן, סוגי מזון אשר צריך להקפיד לצרוך במידה נמוכה הם: בשר אדום, חומצות שומן טרנס, פחמימות מעובדות ועוד. כמו כן תוספי תזונה כמו מיטקה, מלטונין,תה ירוק, סלניום, כורכום, אבקת חלבון ועוד תורמים לאיזון במערכות הגוף ולעיכוב התפתחות תאי הסרטן.

פעילות גופנית ואורח חיים בריא

בנוסף לשינוי אורח החיים מבחינת תזונה, ישנם גורמים אחרים שמומלץ להפחית בהם כדי לצמצם את הסיכויים לחלות: פעילות גופנית באופן סדיר, להימנע מאכילת יתר ועודף משקל, הימנעות מעישון סיגריות ואף מבישולים נוסח מנגל וברביקיו. כל אלה יבטיחו לכם סיכויים נמוכים במיוחד לחלות בכל סוג של מחלות הסרטן ולאו דווקא בסרטן המעי הגס.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

 

CancerHope

ייעוץ תזונתי מדעי לתוספי תזונה נוגדי סרטן

טל. 03-9195757

www.cancerhope.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.