אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיבוד תמונה - למה משמש עיבוד תמונות?

עיבוד תמונה - רקע כללי

בעוד שבעבר הלא רחוק הצטרכו הצלמים להכיר ולדעת לעבוד עם מכונות הדפסה משוכללות ולעבוד בסביבה חשוכה לחלוטין וללא חשיפה לאור, הרי כיום, באמצעות תוכנות הקיימות בכל מחשב בייתי, בסלון הביתי, עם כוס קפה ביד אחת, ניתן לבצע פעולות שעד לעשור האחרון נחשבו לנחלתם של בודדים אשר הקדישו את חייהם לענף הצילום.

עיבוד תמונה ממוחשב

יכולת המחשב לזהות שינויים בתמונות כגון תווי פנים או סביבה, או לחלופין תהליכים מהירים במיוחד כגון תאונת דרכים אשר צולמה באמצעות מצלמה אשר הוצבה למטרה זו בצד הדרך, הנם החלק המעשי והפרקטי של עיבוד תמונה.  באמצעות היכולת לצלם צילומים דיגיטאליים ניתן כיום לצלם עוד ועוד תמונות וכולנו הופכים להיות באופן כזה או אחר צלמים חובבנים. הגדלת תמונה, סיבובה וחיתוכה, הנם פקודות פשוטות אשר ניתנות לביצוע באמצעות תוכנות בסיסיות.

עיבוד תמונה - שימוש בתוכנות חכמות

עיבוד תמונה באמצעות תוכנות ייחודיות לנושא הפכו במהרה לתחליף של פיתוח התמונות של פעם. כיון אין זה נחלתם של יחידים היכולים, לאחר לימוד ממושך ופיתוח תוכנות המתאימות לכך, לעבד תמונה ול"שחק איתה" כאוות נפשם. יחד עם זאת רמות גבוהות של עיסוק בעיבוד תמונה דורשות הכשרה מסוימת והבנה בתחום, כגון העוסקים בכך בתעשייה הביטחונית.עיבוד תמונה בתעשייה הביטחונית יכול לעזור לרשויות לפענח זירות רצח ומציאת החשודים בביצוע העבירה. באמצעות שילוב של תמונות מהזירה והיכולת לרדת לפרטי פרטים של מקום האירוע ומציאת פרטים אשר אינם נגלים לעין האנושית ומצריכים הגדלה מרבית, ניתן למצוא פרטים אשר יכולים להוביל את הרשויות לפתירתן של אירועים פלילים שונים. מאידך עיבוד תמונה בתעשיות הטקסטיל וההיי-טק, יכולות לעזור בבניית פסי ייצור המוניים ובכך לשפר לאין שעור את יכולת הייצור כמו גם את איכות המוצר המיוצר.

תעשיית החקלאות ועיבוד תמונה

פיתוח מוצרים עבור תעשיית החקלאות ושיווקם הוא עסק לא פשוט, רבים ממוצרי חקלאות חייבים לעבור הליך סינון קפדני שעד היום בוצע ברובו ע"י עובדים בפס ייצור, אך כיום, טכניקות של עיבוד תמונה בראיה ממוחשבת מאפשרות בדיקה ויזואלית מהירה ומדוייקת הרבה יותר - וכך מתייעל כל הליך הסינון של פירות וירקות (למשל) ועובר להיות כמעט אוטומטי לחלוטין ללא מגע אדם...

עיבוד תמונות - סיכום

עיבוד תמונה באשר הוא הינו פרי הטכנולוגיה של השנים האחרונות ומהווה כלי יעיל ושימושי מאוד לכל התעשיות ולכלל הגורמים אשר מוצאים צורך בירידה לפרטים והבנת הנראה והלא נראה לעין האנושית.


אודות מחבר המאמר

ראות אלגוריתמים בראיה ממוחשבת מעניקה שירותי מיקור-חוץ (outsourcing) לתכנון ופיתוח פרויקטים ומכלולים בתחום של עיבוד תמונה וראייה ממוחשבת. לחברה ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכתי של מערכות אבטחת איכות ובקרת ייצור מוצרים אופטיים. לחברה ניסיון באפיון חומרת האופטיקה ואיסוף התמונה, בפיתוח התוכנה ואלגוריתמים, ובשילובם למערכת הנדרשת על ידי הלקוח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.