אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

השכל של האחדות - כיצד הוא בא לידי ביטוי ביום יום?

השכל של האחדות - כיצד הוא בא לידי ביטוי ביום יום?

כי יש כאלו שנדמה להם, שהשכל של האחדות הוא שכל גדול מאוד, עד שאין להם שום קשר אליו, בחיי היום יום שלהם, במצב שבו הם נמצאים. ולא כך הוא, כי האחדות, היא ההמתקה של הנפרדות. ומי שיתבונן סביבו בעין פקוחה, יראה כי הנפרדות של העולם הזה, מומתקת על ידי האחדות של המציאות, בכל דבר ודבר שיש בעולם.

כי כל בעיה שיש לאדם כלשהו בחיים, היא תמיד ביטוי של הפרדת הטוב מהרע, שהאדם חושב, שצורה אחת היא טובה יותר וצורה אחרת היא רעה יותר. וכל אדם בכל מקום ובכל זמן, שמתחבר לשכל שמבין ששתי האפשרויות טובות / רעות באותה המידה, הרי שזאת התגלות השכל של האחדות. וכל אדם שמבין, שהטוב והרע שלו, תלויים במה שקורה בתוכו, ולא במה שקורה בחוץ, גם זאת התגלות של השכל של האחדות, שהיא פנימית, ביחס לנפרדות שהיא חיצונית.

וכל אדם שמבין שהכל אחד, ועל ידי זה הוא נהנה מהנפרדות, כגון לדוגמא אדם שנהנה ממשחק כלשהו, ולא מפחד להפסיד בו, כי הוא יודע שגם ההפסד הוא טוב, ואעפ"כ הוא משקר לעצמו שהוא צריך לנצח, ואעפ"כ הוא יודע את האמת שזה לא משנה, שעל ידי זה נוצרת ההנאה של המשחק, כל תהליך כזה (כי גם ההנאה של המשחק, גם היא מתבטאת בהמון צורות), הוא התגלות השכל של האחדות, שהופכת את הנפרדות לטובה מאוד.

וההבדל היחיד בין החכם האמיתי, לבין שאר בני האדם, הוא שכל בני האדם בעולם, כולם יודעים שיש דברים שהם לא משנים, ושהטוב צריך לבוא מתוך האדם עצמו, ולא להיות תלוי בסיבות חיצוניות. אבל אצל כל בני האדם בעולם, הידיעה הזאת היא חלקית. ואף אחד, לא חי עם הידיעה הזאת בשלמות מוחלטת.

והחכם האמיתי, הוא יודע ומבין וחווה את הדבר הזה בשורשו. שהוא רואה את המציאות, גם בלי הצורות שלה. והוא רואה שהכל אחד ממש, דהיינו ביטול צורת הטוב והרע. והוא כ"כ מלא בידיעת ...

המאמר מאת להיות אלוהים שבך + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים שבך ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אימון אישי בנושא פילוסופיה, זמן, בעיות, יעוץ אישי, יעוץ אישי ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר השכל של האחדות - כיצד הוא בא לידי ביטוי ביום יום?

מאת להיות אלוהים שבך + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים שבך ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.