אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תקציב משפחתי - אינטילגנציה רגשית

 

תקציב משפחתי – אינטליגנציה רגשית   

 

היום נדבר בנושא תקציב משפחתי על המושג אינטליגנציה רגשית. אינטליגנציה רגשית עולה בחשיבותה על מנת המשכל (IQ). ישנו קשר ישיר בין אינטליגנציה רגשית לתקציב משפחתי. המושג אינטליגנציה רגשית עלה עם צאת ספרו של ד"ר דניאל גולמן "אינטליגנציה רגשית" אשר מספר כיצד אנשים בעלי IQ גבוה אינם מצליחים בחייהם לעומת אנשים בעלי IQ נמוך המצליחים בכל תחומי חייהם. תקציב משפחתי תופס מקום נכבד כשמדובר במושג אינטליגנציה רגשית.

 

תקציב משפחתי – אינטליגנציה רגשית – הסבר 

 

תקציב משפחתי כאמור בה לבנות לנו חיים כלכליים חדשים.  אינטליגנציה רגשית מסבירה כיצד הגענו לחוסר יכולת לנהל תקציב משפחתי מסודר. אינטליגנציה רגשית נמוכה פירושה חוסר מודעות עצמית, חוסר שליטה בדחפים, חוסר התמדה וחוסר דבקות במשימה, התפרצויות וכעס. יש טענה בספר כי הרגש וההיגיון עומדים ביחס של 24:1. הרגש משתלט עלינו והדחפים שלנו לא ניתנים לעצירה, אם זה בלחיצה על דוושת הגז לצערנו, זאת הסיבה הקריטית לתאונות, ובעיקר דחף להוצאת כספים ולבזבוזים מיותרים. תקציב משפחתי מתקרב יותר לצד ההגיוני, שנאמר בשורות אלו ומוכיח תקציב משפחתי נכון מצריך אינטליגנציה רגשית גבוהה.

 

תקציב משפחתי  - מדוע הרגשות גוברים על ההיגיון?  

מדוע הרגשות גוברים על ההיגיון? תקציב משפחתי מהווה אימון אישי לכל אחד להתגבר על רגשותיו ועל הדחפים שלו. אולם נשאלת השאלה מה גורם לכך? מדוע תקציב משפחתי אינו חלק משגרת חיינו. הסיבה היא שאנשים מונעים מפחד ותשוקה! אחד מששת רוחות הפחד הוא הפחד מעוני. כשאנשים נמצאים בחוסר הם מיד הולכים כדי להשיג עבודה ומחפשים כסף, כי הפחד מעוני תוקף אותם. וכשיש להם כסף התשוקה תוקפת והם מדמיינים מה הם יכולים לעשות עם הכסף שהכניסו לכיסם ומיד יוצאים למסע של בזבוזים. ללא תקציב משפחתי מסודר הזוג מביא את עצמם וילדיהם למצב כלכלי ירוד, מכיוון שחייהם נעים ב 'מרוץ עכברים' ('אבא עשיר , אבא עני' רוברט קיוסאקי). מכאן שתקציב משפחתי משמש להם לא רק כאיזון כלכלי אלא גם, איזון נפשי פסיכולוגי.

 

תקציב משפחתי -  האם אפשר להתגבר על אינטליגנציה רגשית נמוכה?

 

חדשות הטובות, שכן! אחרת מאמר על תקציב משפחתי זה, לא היה נכתב. האינטליגנציה הרגשית אינה מקובעת מלידה. אפשר לטפח ולחזק אותה. צריך דבר אחד, רצון! רצון פירושו נחישות גדולה! תקציב משפחתי הוא בסך הכול כלי, כלי מעולה להוביל אתכם ומשפחתכם במסע אל החופש הכלכלי. תקציב משפחתי בונה אינטליגנציה רגשית גבוהה יותר, על ידי תרגולים המצריכים התמודדות מנטאלית עם הדחפים שלכם ועם ההתמודדות לא פשוטה עם דחיית סיפוקים שבוודאי תגרום לכם רגשות מעורבים לא פשוטים. ואפילו תישברו לא פעם. אבל ללא רצון ונחישות ניהול תקציב משפחתי זה יהיה ללא תועלת, מכיוון שבהתמודדות עם מאמץ מנטאלי זקוקים כולכם לתמיכה ואהבה חזקה.

 

תקציב משפחתי ואינטליגנציה רגשית גבוהה ביחד הם נוסחה מנצחת במסע אל החופש הכלכלי שלכם!


אודות מחבר המאמר

נכתב ע"י אמיר חי 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.