אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המעגל האותנטי – הפשטות שבקיום!

עוד בימי חוני המעגל המוזכר בתלמוד ובמשנה, לצורת המעגל ייחסו אופי מיוחד המרכז שיטות וסגולות.

באקדמיה ניתן למצוא הגדרה זו עבור הצורה הגיאומטרית הנקראת מעגל:

כל נקודות המישור שמרחקיהן מנקודה קבועה שווים זה לזה. הנקודה הקבועה נקראת מרכז המעגל (מרכז המעגל הוא לא חלק מהמעגל).

רדיוס המעגל - קטע המחבר את מרכז המעגל עם נקודה על המעגל. (כל הרדיוסים שווים)

מיתר - קטע המחבר שתי נקודות על המעגל.

קוטר המעגל - מיתר העובר דרך מרכז המעגל. ( מנקודה לנקודה – כל הקוטרים שווים)

קשת המעגל - חלק מהמעגל המוגבל על ידי שתי נקודות.

כל שתי נקודות מגדירות שתי קשתות.

מכאן אנו למדים שמעגל - צורה הנדסית.  רצף של נקודות שוות בתנועה חסרת פינות.

תנועת המעגל היא רציפה, שווה  ואינסופית.

לצורה זו אנו מיחסים רכות, גמישות, ביטחון, מסגרת, זרימה והמשכיות, צמיחה והתחדשות.

התייחסותנו למעגל מחברת אותנו במקומות טבעיים נוספים בהם פועלים כוחות המעגל ממש כפי שהם פועלים במעגל הגיאומטרי. צורת המעגל מזכירה לנו את רחם האישה, בית לחיים חדשים, שורש אנרגיה מתהווה, צמיחה והתחדשות -  מקום בטוח לעובר היוצר דינאמיקה של בטחון והתחדשות. חיים!

תכונות המעגל הגיאומטרי מזכירות לנו את תכונות הבסיס של האנרגיה הנשית רכות, עטיפה, הגנה, זרימה המשכיות הקשבה ונתינה חום אנושי ועוד. אנו יכולים לפגוש בתכונות המעגל שבאים לידי ביטוי במפגשי אנשים הסובים במעגל ובאופן טבעי מתנהלים ב"ראפור" (צרפתית: Rapport )  התנהלות של תקשורת ראשונית אפקטיבית ובעלת השפעה וחשיבות עליונה בתקשורת בינאישית. המעגל מיצר עבורם קן עוטף ומחבר באופן טבעי נוצר חיבור בין האנשים מכורח ישיבתם במרחק שווה מנקודת המרכז דבר אשר משפיע באופן בלתי מודע על רמת הרגיעה של היושבים השוויוניות באופן הישיבה גורמת לפתיחות ותקשורת פנימית ובינאישית טובה יותר. גם כשאנו מתבוננים על התנהלותם של עסקים הפועלים על פי גישת "המעגל האותנטי" גישה ניהולית ושיווקית הפועלת מתוך חוקיותו של המעגל אנו למדים על עסקים מצליחים מאוד שבאופיים ההתנהלות אפקטיבית יותר יוצרת יצירתית ויצרנית ובעיקר קשובה ומתחשבת. באותה נשימה ניתן לפגוש תהליכי אימון אישי / זוגי / קבוצתי הפועלים בגישה זו ובה התוצאות מדהימות ומדויקות וכל זאת בעקבות השימוש בתכונותיו הנפלאות של המעגל. אנו נוטים לחשוב כי המעגל כיצור הנדסי הוא בעל תנועה אינסופית ללא נקודת התחלה וללא נקודת סיום. מחקרים פיסיקאים מלמדים אותנו על תכונה קסומה שאותה אנו פוגשים באופן תדיר במפגשי מעגל לסוגיהן. תנועתו של המעגל מקיימת את כל תכונותיו אך מתוך התנועה והחיבור מתוך הקינטיקה (השיעור והקצב של תגובות כימיות בתנאים שונים) . נקודה אחת במעגל משתחררת ממנו ומייצרת תנועה מעגלית המתגברת, ובעקבותיה כמובן נעות הנקודות הבאות בדיוק על פי אותה חוקיות של תנועה מעגלית מושלמת, בה כל הנקודות נמצאות במרחק שווה מנקודת המרכז וכולן ככולן שוות על פני המעגל.

המעגל הגיאומטרי הופך עצמו לספיראלה!

בכל מעגל אנושי אנו נקודה במעגל. שווים בין שווים.

בכל מעגל אנו זקוקים רק לנקודה אחת שתצמח, תלמד, תבין, תשכיל ותמשוך אחריה את שאר נקודות המעגל לצמיחה הדדית. אנו עדים לתופעה מדהימה זו בכל מפגשי המעגל.

במעגלי החיים תכונות המעגל נשמרות ומתהוות גם אם אנו אינם מודעים להם, חוסר מודעות גורר אותנו לחוסר איזון חברתי ואישי ולכן על מנת למצוא את עצמנו בתהליך צמיחה ומודעות מתמיד עלינו להיחשף ולהבין את תכונות המעגל ,להתאמן ולהשתמש בתכונותיו המשפעים עלינו באופן טבעי, לטובתנו ולהתפתחותנו האישית והחברתית בכל מעגל ומעגל , מעגל לימוד מעגל אימון מעגל אישי או מעגל חוויה לסוגיו. וככל שנשתמש באנרגיה המעגלית האינסופית השוויונית אנו נתרום לחיינו ולחיי סביבתנו.

במאמר הבא אמנה את תכונות המעגל וכיצד הם באים לידי ביטוי בחיינו וכיצד עלינו להתאמן ולהשתמש בהם לטובת התפתחותנו האישית, הזוגית והמקצועית.

 

 

מלי שטווי

 


אודות מחבר המאמר

מלי שטווי - יועצת אירגונית ומאמנת אישית בינלאומית, מפתחת שיטות אימון טיפול והעצמה מובילות המעגל האוטנטי,2BU - להיות עצמך ועוד.. זוהי הזדמנות מצוינת וייחודית ללמוד ולהתפתח כמו שהמצליחנים ביותר עושים. לפרטים על פגישות יעוץ, קורסים וסדנאות ניתן ליצור קשר: 

עמוד הבית    http://www.holisticcoach.co.il/

פייסבוק  http://goo.gl/D2YHJ -

אי- מייל - שירן, ניהול אישי ויח"צ  Shiranh.p.m@gmail.com -

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.