אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מלנומה ממאירה

המפתח לניצחון על מלנומה ממאירה – גילוי מוקדם

מלנומה ממאירה היא אחד משלושת הסוגים הנפוצים של סרטן העור. היא מתפתחת בתאי המלנוציטים המצויים בחלקו התחתון של האפידרמיס, ומייצרים את פיגמנט המלנין האחראי על הצבע של עורנו. כאשר מלנוציטים רבים מתקבצים יחד הם הופכים לנקודת חן הקרויה גם שומה, ואלה הן נקודות החן השגרתיות שאנו מכירים.

פירוט אודות מלנומה ממאירה וסוגיה

לעיתים מתפתחת שומה והופכת להיות מלנומה ממאירה, אם על פני העור עצמו, באיברים פנימיים, בבלוטות הלימפה, בפה ואפילו בעין. כל מקרה מתפתח באופן אחר, ואין נוסחה קבועה אודות דרך ההתפשטות של מלנומה ממאירה. להלן ארבעת סוגי המחלה:

  1. מלנומה שטחית, שהיא מלנומה ממאירה השכיחה ביותר
  2. מלנומה ממאירה מסוג נמש, המופיעה בדרך כלל בפנים ומתפתחת לאורך שנים
  3. מלנומה בגפיים המופיעה בדרך כלל באצבעות הידיים והרגלים או סביב הבהונות
  4. מלנומה קשרית המתפתחת במהירות רבה.

גורמיה של מלנומה ממאירה

גורם הסיכון החשוב ביותר להתפתחות מלנומה ממאירה הינה ריבוי שומות (נקודות חן )– מעל 20 שומות על פני כל הגוף. גורמי סיכון נוספים הינם היסטוריה אישית או משפחתית של מלנומה וקיום שומות דיספלסטיות או אטיפיות- אלו שומות מוזרות למראה, לרוב גדולות יחסית, בעלות גבולות משוננים ומס' גוונים. גם לקרני השמש האולטרא סגולות, שאנשים בהירי עור פגיעים ורגישים אליהם יותר (בעיקר כשלעור הבהיר נלוות גם עיניים כחולות ושיער בהיר או ג'ינג'י) קיימת חשיבות: ככל שהחשיפה לשמש רבה יותר, ובייחוד בגיל בילדות, כך גדל הסיכון לחלות בסוגים שונים של מלנומה ממאירה בגיל מבוגר, שכיחות שעולה בעיקר אצל מי שעוסקים בספורט או עובדים שעות רבות תחת קרני השמש הקופחות ללא הגנה מתאימה. גם מיטות שיזוף (המשמשות בדרך כלל למטרות אסתטיקה) מהוות גורם משמעותי בהתפתחות של מלנומה ממאירה. במקרים אחרים, נובעת מלנומה ממאירה מגנטיקה משפחתית או ממחלות סרטן אחרות בהן חלה האדם עצמו.

אבחון מלנומה ממאירה

אבחון מלנומה ממאירה מבוצע על ידי רופאי עור או כירורגים פלסטיים, היכולים פעמים רבות לבצע אבחון באמצעים ויזואליים, כגון דרמוסקופיה.בכל מקרה של חשד יפנו את המטופל לביופסיה (כריתה של השומה ובדיקה פתולוגית) המהווה את האמצעי הבטוח ביותר לאבחון המחלה. במידה ואכן אובחנה מלנומה ממאירה, יעריכו הרופאים את גודלה ועומקה (באמצעות מדד הקרוי סולם ברסלאו). ככל שאותה מלנומה ממאירה היא דקה יותר, כך עולים סיכויי ההחלמה ממנה, לפיכך חשוב ביתר לזהות את המלנומה באמצעות גילוי מוקדם ובדיקה תדירה.

הזמינו עוד היום תור לביצוע מיפוי שומות

מחקרים מוכיחים באופן מובהק וחד משמעי, כי הטיפול הטוב ביותר נגד מלנומה ממאירה הוא אבחון מוקדם שלה, היות וככל שחולף הזמן והמלנומה מעמיקה, כך פוחתים הסיכויים לנצח סרטן זה, וכך יורדים משמעותית סיכויי ההחלמה ממנו. הבדיקה היעילה ביותר לגילוי מוקדם של מלנומה הינה מיפוי שומות ממוחשב, שיטה אותה מוביל בישראל ד"ר ניר נתנזון, בעל נסיון באבחונם של אלפי מטופלים. הקדימו את המאוחר, הזמינו תור ללא דיחוי.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.