אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסרת שיער בעולם הגברים

הסרת שיער  - בעולם הגברים   

 

הסרת שיער אצל קוסמטיקאית נהפך ללהיט בשנים האחרונות. שיער על הגב, צוואר ומפרקת הפסיקו להיות חלק מן המראה גברי. האופנה השתנתה וגם נשים וגם גברים עצמם דורשים שהגברים ייראו מטופחים. הסרת שיער היא אמצעי לבניית אסתטיקה חדשה של מראה  הגבר החשובה לאורך כל העונה. 

הסרת שיער  - בשיטות מודרניות

כניסת האופנה של הסרת שיער התחילה עם כניסתם של שיטות מודרניות אפקטיביות יותר של הסרת שיער באזורי גוף שונים, מאשר גילוח שלעיתים גורם לגירוי, פריחה וצמיחה של השיער מתחת לעור, אינו אפקטיבי וגם נהפך מזמן לשיטה פסולה בעולם הקוסמטיקה.  אצל קוסמטיקאית מומחית ישנן מגוון אפשרויות להסרת שיער: דפלציה – השעווה הידועה והכואבת, הינה הסרת שיער על העור, כלומר בלי לפגוע בתהליך העמוק של צמיחת השיער.    אפילציה – הינה הסרת  שיער  דרך  חיסול של נורות השיער הכוונה פה לשורשי השיער - זוהי השיטה הכי נפוצה והמודרנית, המאפשרת לפתור את בעיית הסרת שיער ביסודיות (פוטו אפילציה).

הסרת שיער – שתי סוגים לדפלציה – שעווה    

 

דפלציה בהסרת שיער מתקיימת בשתי סוגים בהתאם לאזור הגוף.  באזורים של העור הרגיש (פנים, צוואר, החזה, בית השחי, קו הביקיני)  משתמשים בשעווה עדינה מתקלפת.  המשמעות היא שהשעווה אינה נדבקת לעור, אלא בזמן שהיא מתקררת היא נהפכת גמישה , הסרתה מהעור סוחבת איתה יחד עם השיער. הסוג השני של השעווה, היא הסרת שיער לאזורי הגוף , כשמורחים אותה, היא נדבקת לגוף  וכשמתייבשת היא יוצרת שיכבה דביקה  על העור. הסרת שיער זו היא מן הכואבות ולא נעימות, מכיוון שהסרתה נעשית בעזרת סרט בד במשיכה חזקה, אשר סוחבת איתה את השיער. 

הסרת שיער- אפילציה  

 

אחד מהסוגים של הסרת שיער הינה שיטת פוטו- אפילציה ,שהיא שיטת הסרת שיער לצמיתות על ידי קרן אור אדום והיא נקראת-שיטת ה IPL  הנחשבת כאחת השיטות הטובות ביותר להסרת שיער עם תוצאות טובות מאד ללא תופעות לוואי כמו צלקות, כאב או שריפת עור. הסרת שיער זו בנויה על יכולת המלנין לקלוט ולהעביר גלי אור. המלנין הינו מולקולות הנמצאים בשכבה העליונה של העור, שמטרתו לבלוע את קרינת אור השמש ובכך להגן על העור מפני הקרניים המזיקות. ככל שאדם נחשף יותר לשמש כך התאים מסוג מלנוציטים המפרישים יותר ויותר חומר צבע הנקרא מלנין, צבע העור נהיה כהה יותר, מכאן אנו מבינים את כיצד אנו משתזפים. כנ"ל יש מלנין בשיער אשר גורם לו להיות בצבע מסוים. 

 

 

הסרת שיער – מה המיוחד בהסרת שיער ב IPL 

מכאן שהסרת שיער ב IPL בנויה על יכולת המלנין לקלוט את גלי האור ובצורה זו היא גורמת להתחממות זקיקי שורש השיער ובכך הם נהרסים. השיער נושר בתוך מספר שבועות (משבועיים עד שלושה). אך מה קורה לאנשים בעלי שיער בצבע אפור ולבקנים? שיער בצבעים אלו הוא שיער חסר  מלנין! מכאן בא יתרונותיו של מכשיר ה IPL. מכשיר ה IPL להסרת שיער הינו מכשיר מיוחד. למקומות חסרי מלנין שבה הקרינה לא עוברת. השיטה יעילה לאנשים עם שיער בלונדיני.  בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של המכשיר הזה, מצליח המלנין הנמוך אף הוא לקלוט את גלי אור של ה IPL ובכך לגרום להרס  שורשי השיער הבהיר. לכן שיטת הסרת שיער זו מהווה שיטה מוצלחת.

הסרת שיער  אצל קוסמטיקאית מוסמכת

הסרת שיער בשיטת ה   IPL הינה שיטה מוצלחת, אבל היא מחייבת טיפול של קוסמטיקאית מוסמכת בעלת ניסיון רב. קרו מקרים של הסרת שיער עם תוצאות שליליות בגלל עבודות חובבניות.      

 

לסיכום – הסרת שיער לגברים  הינה עידן חדש בעולם האסתטיקה של הגוף. להיראות יפים ולקבל מחמאות על גוף יפה רק אצל המין הנשי, משפט זה כבר אינו קיים יותר בעידן של היום,  הסרת שיער הינה להיט עבור כל גבר ואישה הרוצים להיראות יפים ומטופחים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

נטלי רוסקין

נכתב ע"י נטלי רוסקין קוסמטיקאית מוסמכת! 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.