אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ עסקי וניהול עובדים

 

ייעוץ עסקי וניהול עובדים

לאורך השנים נערכו תיאוריות שונות לגבי ניהול עובדים. מה מניע אותם, מה גורם להם לשביעות רצון ומתי הם יתפקדו הכי טוב. אלו שאלות שכבר הרבה זמן מטרידות חוקרים ומנהלים. לאורך ההיסטוריה השתנו הגישות בקשר לניהול עובדים.

בהתחלה הייתה את הגישה של מנהל X , הכוונה היא שהמנהל היה מעל שאר האנשים בחברה, ונתן להם פקודות. הגישה השאירה מעט מאוד מקום לחשיבה העצמאית של העובד, ולדברים כמו יצירתיות. הוא היה מעיין בורג במכונה מאוד גדולה שיש לנווט על מנת להפיק ממנו את מלוא התועלת. במסגרת הגישה הזו סברו שהדבר היחיד שחשוב הוא השכר.

מאז עבר זמן, והדברים השתנו מעט. היום זה די ידוע שעוד דברים משפיעים על שביעות הרצון ועל המוטיבציה שלהם מעבר לשכר (שגם הוא חשוב). אחד הדברים שמשפיע הוא נתיב התקדמות של עובד. כאשר הוא מגיע לחברה צריך לשרטט לו בקווים ברורים את נתיב ההתקדמות שלו, לאיזה תפקידים יוכל להגיע, ומה הם היעדים שלו. צריך להקצות לו תחומי אחריות ולהראות לו שהוא אינו בורג, אלה יחידה עצמאית שחשובה לפעילות ומאפשרת שגשוג לחברה. השכר גם חשוב אבל אופק ההתקדמות מיצר מוטיבציה וסוג של וודאות.

 ייעוץ עסקי להנהלה

המנהל צריך לתת וידוא חיובי לעובדים שלו והדרכה. אחד הדברים שיכולים להיות חשובים ביותר לעובד הוא לשמוע מילה טובה ולשמוע הערכה ממנהל לגבי מה שעשה. אם מנהל לא יודע לעשות זאת, העובד גם לא יבין מתי הוא באמת עשה דבר משמעותי. ההכוונה, ההדרכה והביקורת הופכים את העובדים ליעילים יותר ויותר שבעי רצון. במהלך ייעוץ עסקי צריך לבחון את כלל האינטראקציה של יחסי המעביד בחברה ואיך ההנהלה של החברה נתפסת. התרבות הארגונית מושפעת מהיחס של ההנהלה. אני מכיר חברה שהיחס לעובדים הוא מזלזל, בכול הזדמנות רומסים את זכויותיהם כביכול על מנת לחסוך במשאבים. צריך לזכור שכול צעד נגד עובד בחברה מתפשט כמו אש בשדה קוצים ויש לכך השלכות צריך לדעת איך לבצע שינויים ואילו שינויים לבצע. לכן גם אם הוחלט על צעדים של התיעלות בחברה, מומלץ להיעזר בחברת ייעוץ עסקי שמתמחה בתחום.

 


אודות מחבר המאמר

איל פטרן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.