אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יש או אין הבדל, משנה או לא משנה, זאת השאלה - האם זה באמת משנה?

יש או אין הבדל, משנה או לא משנה, זאת השאלה - האם זה באמת משנה?

מי שרוצה באמת לחוות ולהרגיש את האחדות של המציאות, עליו להטיל ספק בכל נפרדות שהיא. ובכל פעם שנדמה לאדם שדבר אחד שונה מדבר אחר, דהיינו כל הזמן, כי כל הזמן נדמה לאדם, שדבר אחד שונה מדבר אחר, כי גם חווית ה"אני" של האדם, גם היא נובעת מכך שנדמה לאדם שיש הבדל כלשהו, בין ה"אני" שלו לבין כל שאר הדברים, אז בכל פעם, דהיינו כל הזמן, כשהאדם נתקל בחוויה של נפרדות, על האדם לכפור בהכל, ולהטיל ספק בהכל, ולברר את האמת, האם באמת יש הבדל בין הדברים האלו, או שלא?

ובכל פעם שהאדם חוקר ושואל, האם באמת יש הבדל, בין היש צורה אחת לבין האין צורה אחרת, הוא בהתחלה תמיד נתקל בתשובה, ש*כן*, יש הבדל בין צורה אחת לבין צורה אחרת. ועל האדם להמשיך ולשאול תמיד, למה יש הבדל בין הצורות האלו? ואולי אין באמת הבדל? ואולי ההבדל הוא שקרי? ומה יוצר את ההבדל? ומה גורם לדבר אחד להיות שונה מדבר אחר? ולמה יש הפרדה בין הצורות השונות? ואולי ההפך הוא הנכון? כי אולי אין שום הבדל כלל? ואולי בכלל, אין אפילו לא הבדל של צורות? ואולי אין צורות בכלל, אלא הכל אחד ממש?

ועל האדם לשאול תמיד, האם זה באמת משנה? דהיינו, האם באמת יש שינוי? ואולי זה לא משנה? דהיינו, אולי אין כאן שינוי אמיתי, אלא הכל אחד? ולמה זה משנה? דהיינו, למה יש כאן שינוי? והאם זה מוכרח שזה ישנה? דהיינו, האם מוכרח שיהיה כאן שינוי בין הדברים שנראים כשונים? ומה גורם לכך שזה יראה כמשנה? ואולי ההפך הוא הנכון? ואולי זה לא משנה כלל? ואולי האדם הוא רק שטן משוגע, שחושב שיש שינוי? ואולי אפילו שטן משוגע אין, ואולי הכל אחד תמיד? ואולי אין שום שינוי כלל?

כי האדם הוא שטן משוגע, והוא בטוח שיש הבדל, למרות שבאמת אין שום הבדל כלל. ומי שלא יאמין לשטן שהוא, אלא יחקור וישאל עד הסוף, ...

המאמר מאת להיות אלוהים שבך + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים שבך מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד ייעוץ אישי על אין הבדל, חוויה, שינוי אמיתי, רגע אחד, להטיל ספק ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר יש או אין הבדל, משנה או לא משנה, זאת השאלה - האם זה באמת משנה?

מאת להיות אלוהים שבך + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים שבך ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.