אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ללמוד על עצמך, דרך הלימוד של העולם

ללמוד על עצמך, דרך הלימוד של העולם

ובו יתבאר, כי בכל פעם שהאדם לומד איזה דבר כלשהו בעולם, הוא בעצם לומד להכיר את עצמו.

והעניין הוא, כי ה"אני" של האדם, הוא חלק מה"אני" הגדול יותר של המציאות. וה"אני" האמיתי של האדם, הוא ה"אני" של המציאות כולה (כמו שה"אני" האמיתי של היד, הוא ה"אני" של הגוף השלם כולו). והאדם נמצא בתוך חלום של עצמו, שהוא ה"אני" הגדול יותר, שחושב את המציאות.

וזה בעצם אומר, שכל דבר שאותו רואה האדם, וכל דבר שקיים, הוא בעצם חלק מהגוף של האדם. כי האדם הוא רק חלק, בתוך התמונה. וכל אחד ואחד מהחלקים, הוא בעצם חלק, מהגוף השלם של התמונה המלאה של המציאות, שהיא הישות האמיתית וה"אני" האמיתי.

ומי שרוצה להכיר את עצמו באמת, דהיינו להכיר את ה"אני" האמיתי שלו באמת, עליו לנסות להכיר את העולם. והכוונה היא, שעל האדם להתבונן בכל דבר שיש בעולם, ולנסות באמצעות ההתבוננות הזאת, ללמוד על ה"אני" האמיתי שלו, שזאת המציאות.

כי השכל של הסופר, נמצא בתוך ספרו. והשכל של האומן, נמצא בתוך יצירתו. כי השכל של היוצר, הוא זה שגורם ליצירה להיות כפי מה שהיא. ומי שרוצה להכיר את צורת המחשבה של היוצר, עליו להתבונן על היצירות של אותו היוצר, ולשאול את עצמו, מפני מה יצר היוצר את היצירה הזאת, דווקא בצורה המסוימת הזאת? ומה עבר ליוצר בראש שלו, כאשר הוא יצר את היצירה הזאת, בדרך הזאת? וכיו"ב עוד שאלות, שעוזרות לאדם להכיר את השכל של היוצר.

וה"אני" האמיתי של האדם, הלא הוא השכל של אלוהים האמיתי, שהוא השכל של האחדות, הוא זה שיוצר ומחייה ומהווה את כל המציאות כולה. ומי שרוצה להכיר את עצמו באמת, דהיינו להבין את השכל של ה"אני" הגדול, שחושב את המציאות שלנו, לשם כך עליו לחקור ולהתבונן על השכל שיש במציאות שלנו.

ועל האדם לקחת כל דבר ודבר שיש בעולם,...

המאמר מאת להיות אלוהים שבך + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים שבך מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד להיות אלוהים שבך על שיש בעולם, ישות, שאלות למחשבה, שאלות למחשבה, האני שחושב את החלום ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר ללמוד על עצמך, דרך הלימוד של העולם

מאת להיות אלוהים שבך + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים שבך ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.