אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים מועילים לחופש הגדול

"מה עושים היום?"  זהו אחד המשפטים המושמעים ביותר על ידי הילדים ב קיץ 2011. תכנון מוקדם יכול לצמצם את הטענה שאין להם מה לעשות ומשעמם להם. הכנת טבלא יומית, שבועית ולהכניס בה את הפעילויות האפשריות שירצו בהם תועיל מאד.

 כלכלה נבונה  - גם ילדים צריכים ללמוד במידה מסוימת, על פי גילם כמובן, משהו על כלכלת משפחה. תכנון מוקדם יחסוך כסף וזמן יקר.  ידוע כי קניית כרטיס לפארק, להצגה... יהיה זול אם נקנה אותה מראש.

 הקשר המשפחתי  - לעיתים אי התכנון וסדר יום עלול לגרום למתח, לכעסים ולמריבות מיותרות. בכל השאלות של לאן? מתי? איפה? כמה כסף להוציא? אפשר לעסוק במפגש משפחתי יזום. שיחה משפחתית באווירה נעימה, על כוס קפה ממתקים ופרות, בה כל אחד יעלה את בקשותיו ורצונותיו בלא הפרעה ובקרת תהיה התחלה טובה כדי להגיע להחלטות בנוגע לחופש הגדול. מפגש כזה כדאי לערוך באופן קבוע אחת לשבוע. אין כמו שיחה משפחתית נעימה לחיזוק היחסים במשפחה.

 גם בחופש יש חוקים – נשמע לא הגיוני אך הגיוני מאד. החופש הגדול הוא פסק זמן חשוב בין שנת לימודים אחת לשנייה אך איננו חופש מהחיים.  גם בחופש הגדול יש חוקים וכללים כמו : להודיע לאן הולכים ומתי חוזרים. להודיע אם מאחרים, לא פותחים דלת לזרים, לעמוד על שעת שינה שהוחלט עליה, לשמור על הסדר בחדר... כל משפחה קובעת את החוקים המתאימים לה אך כדאי שיהיו כאלה.  ללא מסגרת הילדים, הקטנים והגדולים,הולכים לאיבוד. הם זקוקים לחוקים גם אם נדמה להורים שלא.

 משעמם לי? בתוך המסגרת ישנה לילדים חופש בחירה. לילדים ישנה לעיתים תחושה שההורה הוא המבדר והאחראי לבילוי הזמן של הילד. לא לפנק יותר מדי. ילדים אוהבים להרגיש עצמאיים ובוחרים. תנו להם לבחור. החופש הגדול ברובו הוא עניינו של הילד – ויש לתת לו את האחריות על כך. לא עוד משעמם לי!!

 תרומה למשפחה – החופש יכול להיות הזדמנות לחגיגת סדר בחדר. לא הסדר הרגיל שהם נדרשים לעשות כל השנה אלא חגיגה אחרת. רענון החדר כמו: להחליף תמונות על הקיר, לפנות בגדים שכבר קטנים (ללכת יחד ולתת אותם לנזקקים) אולי לצבוע קיר אחד לפי בקשת הילד לפנות ספרים שכבר לא מתאימים, לפנות משחקים...... יש אין ספור דברים שניתן לבקש מהילדים לעשות. הם ישמחו להרגיש תורמים ומועילים.

 הכרות עם ההורים – החופש הוא הזדמנות להכרות עמוקה יותר בין הורים וילדים. מה שהיה אולי קשה במשך שנת הלימודים העמוסה לכולם יכול לקרות בחופש כמו: לפתוח ולראות ביחד אלבומי תמונות, לראות סרטים שלכם כילדים, לקחת את הילדים לאזור ילדותכם, טיולי משפחות במקומות שנהגתם לבקר עם הוריכם, לקחת אותם למקום העבודה שלכם, למקום העבודה של סבא וסבתא להיזכר במשחקי ילדות שלכם ולשחק בהם..... הכרות זו תחזק את הקשר ותחושת השייכות של הילד למשפחה. אין מטרה נעלה מזו !

 

חופשה נעימה

 


אודות מחבר המאמר

שרה נייס, מנחה קבוצות הורים 20 שנים, בשנים האחרונות אני מאמנת משפחתית ומרצה להורים. שנים רבות של ידע וניסיון אישי ומקצועי שרכשתי יחד עם אמונה מלאה בגישה האדלריאנית, מאפשרים לי להעניק לכל משפחה את המתנה הגדולה מכולן - בנייה והעצמת המשפחה – הורות מאושרת. אימון משפחתי מתאים גם למשפחות חד-הוריות, סבים וסבתות, זוגות שעומדים ללדת ולהיות הורים לראשונה. אימון משפחתי שהופך חיכוכים לחיוכים, פרטים נוספים   http://www.snaiss.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.