אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ההבדל בין ייעוץ זוגי לבין טיפול זוגי

במהלך יעוץ זוגי נברר עם בני הזוג ומי שנמצא מולנו, את הצרכים ואת הקשיים שניצבים בפניהם בדרך לזוגיות טובה. נראה לעיתים שייעוץ זוגי יקבל אופי חינוכי ואימוני בדרך ליצירת שותפות ותקשורת טובה ביניהם. תהליך ייעוץ זוגי ילווה את בני הזוג במהלך יישום המשימות שייקחו על עצמם. תהליך הברור עצמו יכול להתפרס על מספר מפגשים בהם מפגשים אישיים הנותנים במה אישית לבני הזוג מול יועץ זוגי. הייעוץ יתחיל לקבל אופי טיפולי כאשר אחד מבני הזוג או שניהם סובלים מקשיים רגשיים המלווים אותם. בעיות של חרדות, דכאון, פוביות ועוד נחשבות לבעיות הדורשות טיפול אישי. דחיפות ונחיצות הטיפול נקבעת מתוך המגבלות והקושי הנוצרים אצל אותו אדם. טיפול זוגי יתמקד בבעיה האישית, יאבחן אותה ויברר את ההשפעות שהיא יוצרת בעולם האישי. פעולה זאת דומה לעבודה טיפולית אותה עוברים אצל פסיכולוג או איש מקצוע אחר. טיפול זוגי ייתן מענה נוסף. מטפל זוגי יברר את השפעת הבעיה האישית על הקשר הזוגי.

ייעוץ זוגי יברר את השפעת הקושי האישי על הזוגיות

הקושי האישי יכול להשפיע על שני בני הזוג. עלול להיווצר דימוי שלילי נמוך אצל זה שסובל מהבעיה. כתוצאה תהליכים של התרחקות המלווים ברוגז והתפרצויות מופיעים עם הזמן. בן הזוג האחר יכול להיות סבלן לבעיה אך עם הזמן, כשהבעיה אינה עוברת, נוצרת חוסר סבלנות אצלו. מאותו הרגע נקבל אצל בני הזוג תחושת ריחוק המביאה אותם למאבקים מוגברים. תחושת חוסר ההבנה והריחוק עלולים להוביל אותם לניתוק ולמאבקים מתמשכים.

אצל זה שסובל מהבעיה האישית, נראה עם הזמן תחושת ייאוש המובילה אותו ובהמשך את בני הזוג למחשבה על פרידה אפשרית. הזוג הבריא עם הזמן עלול להפוך לגורם מטפל ותומך בעל כורחו. הוא נאלץ ליישר קו עם החולשות של בן הזוג. התסכול אצלו גדל והתחושה היא שהוא מוותר על אורח החיים הבריא שלו ומובל למקום מוגבל, פחות חי, בלית ברירה.

מענה טיפולי במהלך טיפול זוגי

בניגוד לעבודה פרטנית, טיפול זוגי ישים את הדגש על הזוגיות ולא על ההתמודדות והריפוי האישי. הדגש כאן יהיה על התמודדות אישית וזוגית. מטפל זוגי טוב ישים את המטרה של טיפול וריפוי של הזוגיות עצמה. תוך ידיעה שזוגיות טובה יכולה לתמוך ולרפא את כל אחד מבני הזוג ואת הזוגיות שלהם. טיפול זוגי יבקש את בן הזוג הסובל מהבעיה לעבד אותה ולהציג אותה בתהליך הטיפולי. טיפול זוגי יגרום לאדם להביע את הפחדים והקשיים הרגשיים שלו. מטפל זוגי יברר עם בן הזוג האחר שאכן הוא מבין את הקושי. זה שסובל מהקושי יוכל לבקש את העזרה המתאימה לו. במקביל יתאר את הפעולות הנעשות על ידי בן זוגו ומונעות מימנו לצאת מהקושי אתו הוא מתמודד. לרוב בן הזוג הבריא אינו מבין את הקושי מכיוון שאינו חווה אותו בעצמו, מעבר לכך חסרים לו הכלים כיצד להתמודד עם הקשיים אצל בן הזוג. מתן כלים מתאימים במהלך טיפול זוגי יביאו את בני הזוג להתנהלות מוצלחת יותר, אשר תוציא אותם מהמוגבלות והתקיעות אליה נכנסו ויעזרו להם להתמודד יחד ולנטרל את הבעיה האישית.

יתרונות טיפול זוגי על ייעוץ פרטני

טיפול משפחתי מביא יתרונות רבים שאינם קיימים בעבודה פרטנית.

ניתן לעזור לבן הזוג שסובל מהבעיה להוציא אותו מתחושת הבדידות אליה הוא נכנס. ללמד אותו לבקש עזרה מהסביבה ובעיקר מבן הזוג. לקבל אוזן קשבת על בסיס יומיומי מצד בן הזוג. בעיקר ניתן לאתר התנהגויות מהסביבה שמחלישות אותו ולנטרל אותן.

בן הזוג הבריא יכול להושיט יד תומכת ועוזרת, יכול לעזור לבן הזוג להתמודד עם הבעיה באמת, ימנע טיוח החולשות, יוכל לדווח על שינוי לטובה או כישלונות שקרו במהלך השבוע., יקבל כלים מקצועיים שיאפשרו מתן עזרה טובה יותר. בגדול ניתן להפוך אותו לשותף מקצועי לתהליך.

במקרה שבני הזוג פתוחים למתן עזרה, בעלי מוכנות לשתף ולקבל זה את זו, מוכנים לקחת את הבעיה האישית במטרה להתמודדות זוגית. בני זוג שכאלה מומלץ להם להתמודד עם הבעיה האישית באמצעות טיפול זוגי.


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי במכון פתרונות! טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.