אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ברקודים בכל מחיר!

 

ברחבי העולם מצויות מיליוני חנויות, המוכרות בכל רגע נתון מיליארדי פריטים שונים במחירים שונים. עם התפתחות הטכנולוגיה השימושית בבתי ממכר שונים באמצע שנות ה-60 (קופות רושמות,מחשבי תמחור וכו) חל צורך בסיסי וקיומי במערכת שתדע לזהות מוצר באופן אוטומאטי ותמיר אותו באופן מיידי למחיר נקוב.

שיטה זו מכונה בישראל ברקוד והיא מייעלת את העבודה במגוון חנויות ממכר שונות. שיטה זו מאפשרת קידוד של מספר תווים המציינים ספרות המהוות קוד מוצר. באמצעות עינית מיוחדת נסרקים ונקראים ברקודים שונים על ידי מערכות מחשב ובאופן מיידי מופיעים על גבי צג המחשב או המכשיר תיאורי הפריטים השונים ומחירם המלא והמעודכן. רשתות שיווק מזינות למחשבי הקופה כמויות אדירות של מחירי מוצר בהתאמה לברקודים השונים ומשנים את מחירם מעת לעת במהלך עריכת מבצעים וכדומה וכל זאת על מנת לא לבלבל את הלקוח במחיר מדף מסוים ומחיר קופה אחר לחלוטין.

ברקודים מקודדים בעולם מראשית שנות ה-70 של המאה הקודמת. השיטה שפותחה על ידי חברת IBM  נחשבת עד היום לטכנולוגיה האפקטיבית ביותר לקריאת מוצרים בכמויות גדולות בעת ובעונה אחת. ברקוד הוא למעשה תבנית גרפית, הנראית אחידה לעין שאינה בקיאה בתחום. הקווים הדקים מציינים בדרך כלל 12 או 13 ספרות שונות בסדר רץ. את הברקוד ניתן "לקרוא" מכל צד מכיוון שהקווים המציינים ספרות אינם סימטריים, פרט זה חשוב ביותר לכל קופאית הסורקת את ברקוד המוצר מכל צד שהוא.

ברקוד מתקדם

המהפכה הטכנולוגית של השנים האחרונות הוסיפה מימדים שונים של ברקודים נפוצים. כיום,קיימת אפליקציה במכשירים הסלולאריים החדישים המאפשרת סריקה של הברקוד באמצעות הטלפון ולאחר מספר שניות יופיע על צג המכשיר תיאור המוצר ומחירו הקבוע בשוק. כמו כן, קיים קידוד מתקדם של ברקודים באמצעות טלפונים חכמים. קידוד זה מכונה QR והוא למעשה ברקוד ריבועי המכיל בתוכו קידוד של תמונות או מידע טקסטואלי רב.

טכנולוגיית הטלפונים החכמים מייצרת יותר ויותר שימושים לברקודים מוצפנים ומאפשרת פלטפורמה שימושית רחבה ומתקדמת למגוון נושאים, החל מאבטחת מידע דרך שימוש לצרכי מסחר ועד לקידוד לצרכי ביטחון וריגול.


אודות מחבר המאמר

דניאל מוריץ

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.