אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הלוואה לכל מטרה- הפתרון לחיים הטובים

יוקר המחייה בישראל עלה לאחרונה לדיון ביתר שאת, מלחמת הקוטג' סימלה דרך אבן מרכזית לכך שרמת המחייה בישראל נעשתה בשנים האחרונות חסרת פרופורציה לעומת שאר העולם. די להזכיר כי מחירי הרכבים בארץ כפולים מאשר בארה"ב "הודות" למיסים אסטרונומים שלא קיימים בשום מקום אחר בעולם ומחירי הדירות זינקו מעלה ודירת ארבעה חדרים במרכז הארץ חצתה כבר מזמן את רף מיליון השקלים, זאת בעוד המשכורות בישראל נמוכות ביחס לעולם כך שנותר חוסר התאמה בין הכסף הנכנס ליוצא ואנשים נכנסים לחובות.

אך אם בעבר הפתרון היא להיכנס לאוברדרפט, אפשרות זו אינה קיימת עוד לאחר שהוחלט על איסור על חריגה בחשבון העובר ושב, ואז חיפשו מוצא אחר שהתגלה במלוא הדרו – שוק ההלוואות בישראל. כיום רבים נוהגים לקחת הלוואה לכל מטרה: מימון חופשה משפחתית בחו"ל, מימון רכישת רכב חדש, מימון לימודים אקדמאיים בארץ או בחו"ל, טיפולים רפואיים שאינם מסובסדים כמו טיפולי שיניים, בתי אבות ועוד.

הלוואה לכל מטרה הפכה לדבר הכרחי בחיי היום יום בישראל, כמעט ואי אפשר לחיות בלעדיה. עם זאת הלוואה לכל מטרה אינה פתרון תמידי למצב הכלכלי, הלוואה לכל מטרה מיועדת למקרים שבאמת קיים צורך ממשי ומתוך ידיעה ברורה כי תוכלו לעמוד בהחזרים הכספיים החודשיים, הלוואה לכל מטרה אינה מתנה אלא אופציה נוספת לתכנון נכון של חייכם הכלכליים.

אם בעבר המקור היחיד ללקיחת הלוואות היה המערכת הבנקאית כיום ישנם גופים נוספים המעניקים הלוואות כדוגמת חברות האשראי, חברות הביטוח ובתי השקעות. אם ברצונכם לרכוש דירה ואתם זקוקים למשכנתא שהינה לרוב ההלוואה המשמעותית ביותר בחייכם, עדיין הבנקים הינם האופציה היחידה לכך. עליכם להציג ערבים, להמציא תלושי משכורות, ובכלל ליצור רושם חיובי בפני הבנקאי. נניח שהבנק אישר את המשכנתא וכעת אתם מעוניינים בהחלפת הרכב בחדש, ניגשתם לבנק וביקשתם הלוואה נוספת, הסיכוי שהבנק יאשר זאת אינו גדול ונוטה לכישלון.

בדיוק לכך ישנן הלוואות חוץ בנקאיות שיוצרות לכם קו אשראי חלופי לחשבון הבנקאי, ומאפשרות לכם לקחת הלוואות נוספות מבלי לפגוע במסגרת האשראי בבנק. הלוואות חוץ בנקאיות מייתרות את הצורך להתחנן בפני הבנקים, הרי ישנם מספר גופים שממש נלחמים ביניהם בכדי להעניק לכם את הלוואה הדרושה. התחרות הגדולה בשוק רק פועלת לטובת הצרכן הישראלי, וניתן להשיג הלוואות בתנאים נוחים ומועדפים בריבית נמוכה ביותר, לפעמים אף מהנהוג בבנק.

לכן חשוב לערוך השוואה בין הגופים המלווים ולבדוק מי מציע מה, מה הם תנאי ההלוואה, מהו גובה ההלוואה המקסימאלי, גובה הריבית, פריסת התשלומים ועוד. הלוואות חוץ בנקאיות מוענקות הן לאנשים פרטיים והן לעסקים הזקוקים לכסף בכדי להחזיק את העסק או לפתוח חדש. חברות האשראי החלו להציע הלוואות חוץ בנקאיות אקספרס בהליך אישור מהיר, רק תרימו שיחת טלפון למוקד השירות ותקבלו מיד אישור, כאשר מדובר לרוב בסכומים קטנים יחסית, תשכחו מערבים ומחתימה על טפסים וכאב ראש.

עם זאת זכרו כי מדובר בהלוואה משמע בסופו של יום תיאלצו להחזיר את הכסף בתוספת ריבית, לא מדובר במתנה או במשחק ילדים, לכן פעלו מתוך שיקול דעת ולא בשליפה מהשרוול.


אודות מחבר המאמר

זיו בן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.