אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

המשוגע הרע, הוא האדם עצמו. וזה, גם אם נאמר שהמציאות היא משוגעת ורעה - למה?

המשוגע הרע, הוא האדם עצמו. וזה, גם אם נאמר שהמציאות היא משוגעת ורעה - למה?

כי האדם רגיל להאשים אחרים בבעיות שלו. והאדם רגיל לגלגל את האחריות שלו, על כולם, מלבד לקחת את האחריות כולה, רק על עצמו בלבד. (וכאשר האדם לוקח רק על עצמו, את כל האחריות כולה כמו אלוהים ממש, אז ממילא הכל טוב).

והאדם רגיל להאשים את המציאות, שהיא לא מובנת ולא ברורה, והוא לא מבין, שהמשוגע זה הוא. שהוא עצמו משוגע, שלא מבין את עצמו, ואז נדמה לו, שהמציאות היא משוגעת. ועל האדם להבין, שאם הוא לא מבין את המציאות, הרי שזה אומר, שהוא משוגע כפשוטו ממש.

וכאן נוסיף ונאמר, שגם אם נאמר שהמציאות היא המשוגעת, ושהאדם הוא חכם ממנה, הרי שגם זה אומר, שהאדם הוא משוגע. ונחדד: גם אם נאמר שאלוהים הוא הרע ביותר, והאדם הוא החף מפשע ביותר, וגם אם נאמר שהאדם הוא צדיק בסדום ושהוא חכם באמת, ושהמציאות היא זו המשוגעת באמת, גם אז זה אומר, שהאדם עצמו הוא המשוגע והרשע בסדום.

ולמה? כי הדבר דומה לאדם שנמצא בתוך חלום של עצמו, שיש לו שני "אני". והאדם חושב בטעות, שה"אני" האמיתי שלו, זה ה"אני" שנמצא בתוך החלום. והאדם לא יודע ולא מבין, שהוא בכלל נמצא מחוץ לחלום בעולם האמיתי, והוא זה שחושב את החלום ושאחראי לכל המחדלים שקורים, בשעת החלום בתוך החלום.

וכך גם לגבי המציאות, שהאדם חושב שאם הוא יגלגל את האחריות על אלוהים, אז זה מוציא אותו חף מפשע. והאדם לא מבין, שאלוהים זה הוא עצמו ממש. כי השלם שמכיל את הכל, הוא ה"אני" האמיתי של האדם, שבתוכו מתרחש כל החלום של המציאות ה"ממשית" שלנו. וכל מה שקורה במציאות, זה הכל באחריות ה"אני" האמיתי של האדם.

וכאשר האדם חושב שהמציאות משוגעת, הרי שהוא בעצם חושב שה"אני" האמיתי שלו, הוא משוגע. כי ה"אני" האמיתי של האדם, זאת המציאות. והאדם הוא כמו איבר בתוך הגוף של המציאות, כמו אצבע ...

המאמר מאת להיות אלוהים שבך + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים שבך מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אישי בנושא אלוהים הוא רע, הרצאה, האני האמיתי, האני שנמצא בתוך החלום, נמצא בתוך חלום ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר המשוגע הרע, הוא האדם עצמו. וזה, גם אם נאמר שהמציאות היא משוגעת ורעה - למה?

מאת להיות אלוהים שבך + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | להיות אלוהים שבך ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.