אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי עיצוב גרפי - עיצוב חזותי

 

 

לימודי עיצוב גרפי  – במה מדובר? 

 

לימודי עיצוב גרפי (על קצה המזלג) מציגים, בפני האדם הלומד אותם, את תחום העיצוב העוסק בשילובם של טקסט ותמונה לשם העברתו של מסר מסוים, ובתור שכזה, הוא חלק מהתקשורת החזותית שהיא תחום בתוך ענף העיצוב החזותי. לימודי עיצוב גרפי מכילים בתוכם "הרבה  מושגים", בין היתר: טיפוגרפיה, הרי זהו נושא שלוקחים אותו בחשבון כאשר חושבים על לימודי עיצוב גראפי. החלק הגדול והחשוב, לאדם הלומד לימודי עיצוב גרפי ועיצוב ממוחשב, הוא ההבנה העמוקה בנושא טיפוגרפיה, כשזה כולל את תורת האות בפיתוח טכניקות ועבודה נכונה עם בחירת סוגי הפונטים, כאשר זהו סוד ההצלחה של מעצב גרפי הלומד לימודי גראפיקה ממוחשבת. טיפוגראפיה היא נושא של לימוד מתמיד לאורך כל הלימודים והקריירה הגראפית לאחר מכן.

 

לימודי עיצוב גרפי – הפנמת תהליך העיצוב 

 

לימודי עיצוב גרפי קשורים גם להפנמת תהליך העיצוב: הפנמה, של תהליך עיצוב גרפי, היא אשליות מרקם זווית ותלת מימד ליצירת תחושת עומק בתוכנות עיצוב גרפי. לימודי עיצוב גרפי קשורים גם לעבודה עם תמונות: כשכאן מדובר בעבודה עם תמונות ביצירת אשליות עיבוד תמונה מקורי, עיבוד תמונה ועומק ליצירת פתרון זוויתי ויזואלי מתמשך. תלמיד המסיים לימודי עיצוב גרפי בתוכנות העיצוב הגראפיות ילמד, בנוסף, כיצד לבצע הרכבה של תיק העבודות.

 

 

לימודי עיצוב גרפי  ואינטראקטיבי (תקשורת חזותית)

לימודי עיצוב גרפי מתאימים מאוד לאנשים שחשים בנוח בסביבת מחשב, בעלי יכולות לימוד תוכנות ובעלי דמיון וחשיבה יצירתית לפיתוח רעיונות. בנוסף, מסלול הלימוד משלב מיומנויות גבוהות מתחום לימודי עיצוב גרפי לצד מיומנויות גבוהה בבניית אתרים ועיצובם ברמה טכנית גבוהה.

מה מיוחד בתחום לימודי עיצוב גרפי ומהי התועלת הטמונה שיש בדבר הזה שנקרא לימודי עיצוב גרפי ?

לימודי עיצוב גרפי ואינטראקטיבי הינו ענף חדשני ויוקרתי, המייחד את העוסקים בו והופך אותם למומחים בתחומם. מי שמסיים לימודים בתחום זה של לימודי עיצוב גראפי, אז כבוגר, תהיה לו רמת שליטה גבוהה בכל תוכנות הגראפיקה והאינטרנט המצויות כיום, והוא יוכל להשתלב במגזר העסקי בצורה חלקה וללא צורך בזמן התאקלמות ארוך.

 לימודי עיצוב גרפי ממוחשב

לימודי עיצוב גרפי ממוחשב כוללים בתוכם את הנושאים הבאים: חשיבה יצירתית, טיפוגראפיה, עיצוב גרפי, עיצוב אתרים, איור, תלת-מימד, תוכנות מחשב, תולדות האמנות, שיווק, תקשורת חזותית, פרזנטציה, תחריט ועוד.

 

לימודי עיצוב גרפי ממוחשב והאופן שבו הם באים לידי ביטוי בשוק התעסוקה

אדם שסיים ללמוד לימודי עיצוב גראפי, יוכל לעסוק במקצועות העיסוק הבאים: גרפיקאי, מעצב גרפי, מעצב אתרי אינטרנט, ומפיק עבודות דפוס.

 

מקומות העיסוק שניתן להתקבל אליהם בתום לימודי עיצוב גרפי

מעצבים במשרדי עיצוב, מנהלי עיצוב והפקה בבתי הוצאה לאור, מבקרי איכות בקבוצות מחקר בתעשיות הקדם-דפוס ועצמאים בעלי משרדי עיצוב והפקה.

 

האם כדאי לי ללמוד את המקצוע "המפתה" הזה שנקרא לימודי עיצוב גרפי?

אם הנושא של לימודי עיצוב גרפי מושך אותך, יש כמה מוסדות לימוד המאפשרים לעשות מבחן התאמה. כמו כן, ניתן לראות עבודות של סטודנטים, ועבודות של מעצבים גראפיים מקצועיים, ולחפש בהן השראה.

 

בהצלחה!

 


אודות מחבר המאמר

נכתב ע"י סטודיו HD

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.