אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איפה הכסף גדל?

אחד הפתרונות הוא להניח לכסף שלנו לגדול. נכון, כסף לא גדל על העצים. אבל אם אם הכסף לא גדל על העצים, אז איפה הכסף באמת גדל?  ניתן לטפח את הכסף ממש כפי שמטפחים שתיל, להשקות אתו ולתת לו לגבוה ולגדול. מהי הדרך לעשות זאת?

זוהי עובדת חיים שאנשים שמותירים את כספם בחשבון עובר ושב, בעצם דנים אותו לשחיקה וירידה בערכו.  נכון שאלף שקלים לפני שישה חודשים, נותרים גם  היום אותם  אלף שקלים שקלים. אך כנראה שזאת בדיוק הצרה. כי  אותו סכום של 1000 שקלים לפני 6 חודשים היה רוכש עבורנו הרבה יותר, מאשר כיום. למעשה הכסף אז היה חזק יותר, ועם הזמן הוא נחלש. מדוע? הסיבה פשוטה, עליית מחירים. נכון שהסכום נותר קבוע, אך המחירים עולים. השיטה היא להחזיק כסף נזיל די צרכנו, אבל את היתרה לשים בתוכנית חסכון או השקעה אחרת הנושאת ריבית.

ישנן דרכים רבות לגרום לכסף לגדול, וזה אחד הדברים שהאנשים העשירים עושים. במקום להפסיד כסף בשעה שהמדד עולה, אפשר לחסוך בתוכנית נושאת ריבית צמודה למדד המחירים לצרכן. ישנן תוכנית חיסכון  מסוג זה כמעט בכל בנק. לא רק שמקבלים אחוז של ריבית, אלא שבנוסף ללכך הכסף צמוד לעליית המדד. כאשר אתה חוסך באופן הזה, אתה בעצם מצמיד את הכסף שלך, לעליית המחירים. ככל שהמחירים יעלו יותר, כך תקבל ריבית גבוה יותר. השקעה כזאת יפה  לזמנים בהם המחירים עולים וצפויים להמשיך ולעלות.

האם שווה להשקיע בשוק המטבע חוץ? למרות שישנם אנשים מקצוענים שמרוויחים כסף ממטבע חוץ, הרי שבסופו של דבר מדובר בפעילות בעלת סיכון גבוה, בעיקר עבור מי שאינו מומחה בתחום. השקעה במט''ח אינה מומלצת עבור מרבית הציבור. המטרה שלנו אמנם היא לגרום לכסף לגדול ולצמוח, אך אין אנו מעוניינים לסכן אותו, או להפסיד אותו.

אם יש לך סכום כסף ניכר שאתה רוצה להגדיל, הקמת עסק טוב יכולה לעשות את זה ביג טיים. אלא שלפני שאתה צולל לעניינים אתה צריך לבצע בדיקה מעמיקה. מומלץ אף לשכור יועץ עסקי על מנת לאמוד את הסיכונים הקיימים.


אודות מחבר המאמר

גלה עוד,

כסף קל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.