אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ראש השנה ןמתנות לראש השנה

 

מתנות ראש השנה

חג ראש השנה, המיוחדות שבו והמתנות כחלק מהמסורת:

חודש תשרי מגיע אלינו ומביא עומו ראש השנה העברי. כל שנה מתחילה בסימן שאלה, אבל ההתחלה פותחת אצלנו משהו נסתר, הופכת אותנו לאופטימיים ומעלה כמעט באופן אוטומטי את החיוך על הפנים כי אנו עומדים בפני התחלה החדשה . ראש השנה מהווה עבורנו פתיחת דלת; אנחנו טרם יודעים אם ועד כמה נצליח לממש אותה, אבל לפחות בשלב הזה אנחנו יכולים לשמוח, כי התחלה חדשה תיפתח מייד. זה הזמן להסתכל קדימה- אל העתיד, זה הזמן לשאוף ולא להתבייש בחלומותינו.

כפי שציינו קודם ראש השנה הוא אחד מימי הציון המרכזיים של השנה העברי. יום מיוחד בו מתאחדים סביב שולחן המשפחתי ומקווים "שיפה ושונה תהיה השנה אשר המתחילה לה היום".

האחדות המשפחתיות האיחוד ואיגוד המשפחה הוא זמן נהדר לתת מתנות ולפיכך מתנות לראש השנה או מתנה לראש השנה הפכה אצלנו לחלק ממסורת החג. מסורת זו הנמשכת שנים והפכה לנורמה שאורחי  חג ראש השנה תמיד יביאו עמם מתנות לחג.

 

 
 

נושא מתנות לחג  הלך והתפשט במסורת היהודית והגיע למצב שבו ראש השנה נחשב לחג שבו נותנים מתנות לעובדים לראש השנה, מתנות ללקוחות לראש השנה, ברכות לראש השנה, שי לראש השנה, ואף עוגות לראש השנה.

הרעיון של החידוש, של ההתחלה מחדש, הוא אחד הרעיונות המרכזיים של ראש השנה, תחילת שנה חדשה, התחדשות, זמת מצויין לתת מתנות.

בכל ימות השנה עקב לחץ הנסיבות ואורך חיים רציף עלול לקרות שאנו נסיח את דעתו מהעיקר שחייו הינם בתנועה מתמדת, שחחיי האדם ברי התחלה וסוף. אולם בראש השנה בסיום שנה קודמת ובתחילת שנה חדשה כמעט כולם ערים לעובדה כי גדלנו בעוד שנה וכי חיינו בתנועה שאי אפשר לעצרה. בימים אלו שוב עולים במוחינו חלומותינו שהושגו או נשכחו.

בעולם החומרי בו אנו חיים שולטת החשיבה כי אין כל חדש תחת השמש ואנו בני האדם שולטים בטבע ובעתידינו. אולם יחד עם זאת החגים הינם תחנות, בהן מורגשות השינויים ההספקים והאי הספקים תחושות התחדשות, שבעזרתן האדם יכול לחזור ולשאוף, לחזור ולהסתכל על חייו מהצד בפרופורציה בין הקיים לרצוי.

אחת התחנות הראשיות במסלול זה היא ראש השנה, יום שבו על פי הדת היהודית יצר הבורא את עולמו. בכל שנה ביום זה, היקום מתחדש כיצירה חדשה. ביום זה נסתיימה היצירה של אשתקד, ומכאן ואילך נוצרת בריאה חדשה ועימה מוצע שפע חדש לכלל ולפרט. ראש השנה מכיל בקרבו גם את האפשרות להתעלות מעל שיגרת היום יום, ולהתמלא בשמחה פנימית. וכמובן כשאנו שחמים היינו רוצים שקרובינו ואנשים בכלל בעולם הזה יהיו שמחים גם כן. האושר שלנו גורם לנו לרצות לחלוק אותו ולשתפו על שאר הבריות. לכן מתנות לראש השנה זוהי מסורתינו. בראש השנה אנו לפני פרק חדש בחיינו. אנו וכל קרובינו לפני אותה התחדשות. כחלק מאותה התחדשות אנו מזמינים ומוזמנים על ידי קרובינו להתאחד. לשבת יחד בשולחן ולשמוח. זהוא זמן נהדר לחלק מתנות, ומשם רצונינו לחלק מתנות לראש השנה ולחגים בכלל.

מבחר המתנות לחג הינו עצום החל מברכות לראש השנה, פעילויות לראש השנה, מתנות לעובדים לראש השנה, מתנות ללקוחות לראש השנה, מתנות לגבר, מתנות לאשה, מתנות לילדים, מתנות לבית, מתנות לגברים ואמהות ועוד.

איזו מתנה נביא הפעם? הרי יש אין ספור אפשרויות, ישנם אתרים המעניקים רעיונות למתנות, ברכות לראש השנה, כרטיסי ברכה לראש השנה, מתנות רומנטיות, מתנות מקוריות, מתנות מיוחדות, חבילות שי לראש השנה ועוד הרבה אחרים.

אנו בירוק בעיר נשארים בקו אחד של מתנות, סוג המתנות שהיה מקובל מאז ומתמיד וימשיך איתנו כנראה עוד הרבה אחרינו. בירוק בעיר אנו משווקים מתנות מהצומח, מתנות צמחים לראש השנה. בירוק בעיר ישנו מבחר גדול של מתנות צמחים בשילוב מוצרים נילווים שגם הם הגיעו אילנו ישירות מהצומח.

בתחילת שנה חדשה אנו מרגישים כי גדלנו, צמחנו ואין נפלא יותר מלהעניק מתנות צמחים בחג זה. מתנה מהצומח היא מתנה לבית, מתנה למשפחה כולה. מהיום כולם בבית יצתרכו לקחת חלק בצמיחת החיים החדשים בין אם כפעילים או כצופים.

בירוק בעיר ניתן לגודמה לרכוש עץ זית ננסי עם שמן זית וסבון מעץ הזית. ניתן לרכוש צמח אלוורה עם קרם אלוורה נגד כוויות שמש, בדיוק מתאים לקיץ, ניתן לרכוש מתנה עץ רימון ננסי עם רכז רימונים או יין רימונים ועוד המון שילובים מהצומח שיעשו את החג בעל משמעות גדולה יותר.

 

בכל ימות השנה עקב לחץ הנסיבות עלול לקרות שהאדם יסיח את דעתו מהעיק, חייו וחיי הזולת, אולם בראש השנה עלינו לחדש ביתר שאת הכרה זו בתודעתנו, כדרך שתמיד האדם מדגיש אמיתות יסוד, שעליהן יסתמך בהמשך דרכו.

ירוק בעיר מציעה מבחר מתנות ירוקות ועכשיות לראש השנה ולחגים ואירועים בכלל,

 

שיהיה לכולם חג שמח


אודות מחבר המאמר

שי דהן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.