אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גוגל מקומות

אין זה סוד שכל עסק המכבד את עצמו, שואף לבסס לעצמו נוכחות ברשת האינטרנט ולהופיע גבוה ככל האפשר בדרוג תוצאות החיפוש האורגני של גוגל, מנוע החיפוש המוביל בעולם ובישראל. בעלי העסקים יודעים, שנוכחות בולטת בתוצאות החיפוש של גוגל, תסייע בהפניית מספר ניכר של גולשים פוטנציאליים לאתר העסק שלהם, במטרה לסגור עסקה.

אבל גוגל אינה קופאת על השמרים ומפתחת כלים ואמצעים חדשים כדי לסייע למשתמשים, בכל מקום בו הם נמצאים, למצוא בדיוק מה שהם צריכים ומהר. כך השיקה לאחרונה גוגל העולמית שרות המכונה Google places, או בעברית "גוגל מקומות". שירות הנוחל הצלחה רבה בארה'ב וצפוי בקרוב לשחזר את ההצלחה הזו גם בישראל.

 

במה מדובר?

 שרות "גוגל מקומות" מאפשר לבעלי עסקים להירשם אליו במהירות ובחינם, ולהזין תחת שם העסק את כתובתו, פרטי הקשר, תמונות וקטעי וידאו, מבצעים מיוחדים ועוד. "גוגל מקומות" מופיע במספר ואריאציות אך באחת הנפוצות שבהן מציג "גוגל מקומות" מפה של אזור החיפוש, ועל גביה מסומנים כ"נעצים" שבעת בתי העסק הראשונים בדרוג המקומי. ה"שביעייה המובילה" הזו גם מופיעה ברשימה נפרדת, בסמוך למפה, כאשר ליד כל נעץ כזה מופיעים כתובתו של העסק ופרטי קשר. לחיצה על שם המקום פותחת עבור הגולש דף ייעודי ב"גוגל מקומות", המרכז פרטים נוספים לגבי אותו מקום, כפי שהזין אותם בעל העסק, כמו גם חוות דעת של צרכנים, וכמובן- מפת הגעה ברורה.

חשוב לציין שתוצאות החיפוש המקומי מופיעות לפני תוצאות החיפוש האורגני, כך שמדובר, ללא ספק, בשירות אטרקטיבי מאוד לבעלי העסקים המקומיים.

אבל בעוד שבעלי שבעת העסקים הראשונים בחיפוש המקומי נהנים מנוכחות בולטת בתוצאות החיפוש המקומי ומסיכויים מוגברים לקבל פניות מהגולשים הסמוכים אליהם גיאוגרפית, הרי שבעלי העסקים המדורגים בתחתית הרשימה אינם נהנים מיתרונות אלו. בתי העסק הללו אינם מופיעים ברשימה הנפרדת, ומסומנים לא כנעצים אלא כנקודות קטנות על גבי מפת העסקים המוצגת בפני הגולש.

 

האם יכול בעל העסק להבטיח את הופעתו בשביעייה הראשונה של התוצאות המקומיות?

 ובכן, כאשר מדובר בעסקים ובביטויי חיפוש שאינם תחרותיים, מספיקה לעיתים רק הרשמה פשוטה מצד בעל העסק כדי להבטיח את מיקומו בתוצאות המובילות. מאידך, בזירות תחרותיות יותר, ייתכן וכדאי לשקול להסתייע בשירותים מקצועיים של רישום בגוגל מקומות בכדי להבטיח לעצמו מקום בולט בתוצאות השביעייה הראשונה, שכן השילוב של מיקום בולט בתוצאות החיפוש וקירבה גיאוגרפית של בית העסק למחפש השירות- מספקים לבעל העסק יחס המרה אטרקטיבי מאין כמוהו.


אודות מחבר המאמר

חברת WAO שיווק באינטרנט מתמחה במגוון שירותים לרבות ייעוץ שיווקי ממיטב מומחי השיווק באינטרנט ובראשם, בעל החברה- איתן יריב. בין שירותי החברה תוכלו למצוא רישום מקצועי בגוגל מקומות המאפשר לעסקים להתבלט בזירת התחרות הלוקאלית בגוגל.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.