אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הסמכות טכנאי מחשבים

בעידן של ימינו, אין ספק שאחד המקצועות המבוקשים ביותר, הוא טכנאי מחשבים. עצרו וחשבו רגע: מי מאיתנו לא נזקק מידי פעם לחבר או ל"מישהו שמבין במחשבים" כדי שיעזור לו להתקין תוכנה מסוימת, חומרה חדשה או שפשוט יעזור לו לפתור בעיה מסוימת במחשב? אבל לא רק השוק הפרטי מחפש טכנאי מחשבים. אין כמעט בית עסק שאינו נסמך בצורה זו או אחרת על תשתיות מבוססות מחשבים אישיים, ובהתאם לכך, קיימת גם דרישה ניכרת מצד המעסיקים לטכנאי מחשבים, לצורך תפעולם ותחזוקם של מחשבים אלו.

כדי לענות על דרישה זו מצד המעסיקים מציעים מוסדות לימודיים רבים בישראל קורסים של הסמכות טכנאי מחשבים. קורסים אלה אורכים בדרך כלל מספר חודשים, הם כוללים על פי רוב לא רק לימוד עיוני של החומר אלא גם התנסות מעשית בפועל, הנוגעת למגוון רחב של אספקטים העומדים בבסיס פעולתו של המחשב האישי.

אבל, כאשר קיים מבחר גדול כל כך, כיצד נוכל לבחור את קורס ההסמכה הטוב ביותר לטכנאי מחשבים?

ובכן, ישנם כמה שיקולים שעלינו לקחת בחשבון, בטרם נחליט על קורס טכנאי מחשבים:

  1. תוכן הקורס: כדאי לקרוא בעיון את תוכן קורס ההסמכה לטכנאי מחשבים, ולוודא שהקורס כולל לא רק הבנה מעמיקה של החומרה ומערכת ההפעלה המתקדמים ביותר, אלא גם הכרות טובה עם עולם האינטרנט, שכן עולם זה הולך ומהווה חלק בלתי נפרד מתחום עבודתו של טכנאי המחשבים של ימינו.
  2. כדאי לבחור מוסד לימודי מנוסה ומוכר, שיש לו מוניטין טובים בשוק. זאת, כי לטכנאי המתחיל חשוב לציין בפי המעסיק היכן למד.
  3. יש להעדיף מוסדות המאפשרות לתמידים התנסות מעשית ולא רק לימודים עיוניים.
  4. כדאי לבדוק מיהם המרצים בקורס: האם הם ידועים ומוערכים בתחומם? האם יש להם ניסיון והסמכות?
  5. האם המוסד מאפשר הכנה לבחינות של הסמכות בינלאומיות לטכנאי מחשבים, למשל מטעם איגוד הטכנאים הבינלאומי?
  6. מהם תנאי הלימוד? האם הכיתות קטנות מספיק כדי לאפשר אינטראקציה אישית יותר בין המורה לתלמיד? האם המעבדות שבהן מתבצע הלימוד מצוידות ומתקדמות?

 

לסיום, מומלץ לבדוק גם כמה מבוגרי הקורס באותו מוסד נקלטו בתעשייה. לאלו מאיתנו שמחפשים ללמוד את הקורס להסמכת טכנאי מחשבים כדי לרכוש מקצוע לחיים, זהו נתון חשוב מאין כדוגמתו.


אודות מחבר המאמר

מכללת IITC היא מכללה מובילה בקורסי טכנולוגיה ותקשורת. המכללה מציעה מגוון קורסים לטכנאי מחשבים אשר מעוניינים במקצוע נוסף, ביניהם קורס MCITP.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.