אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עו"ד גירושין: גשר על מים סוערים

 

עורך דין גירושין יכול להיות מעורב בגירושין שלכם מההתחלה עד הסוף, או לעבוד איתכם למשך תקופת זמן קצרה ומוגבלת. (לרוב, אם אתם ובני זוגכם מרגישים בטוחים לגבי יכולתכם לנהל לבדכם את תהליך הגירושין, תהיו מסוגלים להגביל את השימוש שלכם בשירותיו של עו"ד גירושין, ולהצטרך ממנו רק לעצות ומידע כלליים, ולהכנת המסמכים הסופיים בסיכומו של התהליך). אך בכל מקרה, כאשר אתם שוכרים את שרותיו של עורך דין גירושין, חשוב שתדעו שמדובר כאן ביותר מהעברת האבצע שלכם דרך העמודות ב"דפי זהב" עד שאתם נתקלים במילה "גירושין", וכמובן שמדובר כאן גם ביותר משכירתו של עורך הדין שעוזר לכם במשרד בניסוח חוזים, או עורך הדין שניסח עבור סבתא את הצוואה שלה. אתם חייבים לשכור עורך דין גירושין מומחה.

עו"ד גירושין מתמחה בדרך כלל בתיקי גירושין ובנושאים קרובים הקשורים למשפחה. עו"ד גירושין מומחה חייב להיות בעל ניסיון רב בתייקים מסוג זה, ובעל ידע מקיף בתחומי החוק הקשורים לגירושין ולמשפחה. בנוסף, כדאי שיהיה לו גם ניסיון בגישור או בתיווך בין שני צדדים. כלומר- כאשר אתם בוחרים עורך דין גירושין חשוב מאוד שיהיו לו את הכישורים והניסיון הנדרשים. אל תבססו את החלטתכם על שכירת עו"ד גירושין על סמך גודלו ויוקרתו של המשרד, למשל. משרד מהודר בבניין יוקרתי אינו אומר דבר על כישוריו של עורך הדין בתחום הגירושין והמשפחה.

בנושא זה ניתן לאמר דבר נוסף- אל תניחו שאם אתם משלמים סכום גדול במיוחד לעורך הדין שלכם, זה אומר שהוא עו"ד גירושין המתאים ביותר לצרכים שלכם מבחינת ייצוג משפטי, גישור, חתימה על הסכמים וכדומה. בנוסף, אל תתנו להופעתו החיצונית של עו"ד גירושין להשפיע על החלטתכם באם לשכור את שירותיו או לא.

אם המצב הכלכלי שלכם מורכב, עורך דין גירושין טוב שתשכרו צריך להיות בעל הבנה מעמיקה בנושאים החוקיים והכלכליים אשר נוגעים לגירושין שלכם, או לעבוד בצמוד לעורכי דין אחרים או למומחים פיננסיים אשר יש להם את הידע הזה. זכרו שניהול המשא ומתן לגבי הגירושין שלכם נוגע לנושאים כלכליים כשם שהוא נוגע לנושאים אחרים, כגון קביעת המשמרות על הילדים.

ישנם נושאים נוספים אשר כדאי לכם לבחון בבואכם לבחור עו"ד גירושין, בנוסף לידע והניסיון שלו. נושאים אלו הם חשובים מאוד, משום שעורך דין גירושין הוא מישהו אשר תעבירו איתו שעות ארוכות ולא פשוטות, ולכן חשוב שלא תזניחו אותם. שימו לב, למשל שכאשר אתם מדברים עם עו"ד גירושין שאתם עומדים לשכור, הוא מדבר אליכם בשפה ברורה ומובנת, בגובה העיניים, ולא בשפה גבוהה שאינכם יכולים להפיק ממנה כל תועלת. ככלל, עורך דין גירושין חייב להיות מישהו שאתם סומכים עליו ומרגישים נוח בחברתו, בין השאר משום שיכול להיות שיהיה עליכם למסור לו מידע אישי על עצמכם ועל הנישואים שלכם. בנוסף, אם יש לכם ילדים צעירים, חפשו אחר עו"ד גירושין אשר ברור לו שבמהלך הגירושין שלכם אתם חייבים לשים את טובתם של הילדים שלכם ראשונה. חשוב שתבחרו עו"ד גירושין שלא יעמיד דרישות לא הגיוניות לדמי מזונות, ויעזור לכם לקבוע משמרות הגיוניות על הילדים וזכויות ביקור הוגנות לצד אשר לא קיבל משמורת מלאה. אם תבחרו עורך דין גירושין טוב המתאים לכם ולצרכיכם, הוא יוכל ללוות אתכם דרך הסערה, ולהיות עבורכם גשר על מים סוערים.


אודות מחבר המאמר

מוגש בחסות שרונה בן זאב עו"ד לענייני משפחה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.