אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משכנתאות - איך מתמודדים עם זה בדרך נבונה

 

בזמן הנוכחי הפכה קניית דירה לדבר שכיח ביותר שאינו מדלג על אף זוג צעירים שלא מכבר התחתן. רכישה של דירה הפכה קונצנזוס לאומי של ממש עד לסיטואציה שאם אינך משלם על משכנתא בכל חודש וחודשו אינך באמת ישראלי. שניה לפני שמצטרפים בעקבות הטרנד, זיכרו שאין זה אומר הרב צודקים. להלן כמה חסרונות הטמונים ברכישת דירה שיש לקחת לתשומת הלב.

הכיוון מחשבה הנפוץ שמוביל רבים כשהעת לבחור בקניית דירה על פני תשלום דמי שכירות חודשיים הוא כי תשלום המשכנתא עדיף על תשלום שכר דירה מדי חודש, שכן בתום תשלומי המשכנתא, הבית יהפוך לנכס בבעלותו של הקונה. השיקול הזה היה עשוי להיות נכון באופן חד משמעי, אילו חלק גדול מהדירה לא היה שייך לבנק.

אבל ההלוואה הידועה לשמצה הינה התחייבות פיננסית לבנק, ובמקרה שאתם לא תוכלו להחזיק בחוזה עליו חתמתם אל מול בנק, קניית הדירה מהר מאוד עשויה להפוך מנכס לנטל רציני עבורכם. עשרות אם לא מאות מפוני משכנתאות אשר אותם מוצאים כל שנה ברחוב כתוצאה מהקושי לעמוד בתשלומי משכנתאות גבוהים בוודאי יוכלו לספר לכם פרטים נוספים.

אם נוסיף על זה את הריבית שעליכם לשלם לבנק, שהיא חלק בלתי נפרד מסכום הכסף הכללי שעליכם לשלם במסגרת נטילת המשכנתא, ובנוסף העלויות האחרות הכרוכות ברכישה של דירה (למשל ביטוח חיים, מס עסקה, ביטוח מבנה וכיוצא בזה), אז נוצרה סיטואציה שההנחה כי רכישת דירה הינה משתלמת נראית עכשיו תמוהה משהו.

זוגות רבים מחליטים לרכוש בית מהסיבה כי ההורים שלהם מאד רוצים ומפני שחלק גדול מחבריהם כבר קנו בית והם לא רוצים לא להיות חלק "מהמסיבה". אלא שקנייה של בית הינה אחת מהצעדים הכלכליים המשמעותיים שיש במהלך החיים, וכתוצאה מכך שיקולים חברתיים שמתמצים ברצון "להיות בעניינים" במפגשון חברותי שבו מתחילים לדבר על משכנתאות וכאלה, לא אמורים לשחק תפקיד בקבלת החלטה מסוג זה.

בנוסף על כול אלו, רצוי לא לשכוח כי אנחנו לא בעלי אוב, ולכן גם כאשר אנו התברכנו בחוש נדל"ני מפותח וגם אם אנחנו סבורים שאנחנו יודעים מהו מסלול השקעה מומלץ, בשורה התחתונה אין כל כך ביכולתנו לדעת בביטחון אם ערכה של הבית ברגע זה רכשנו אכן יעלה.


אודות מחבר המאמר

בא לכם איזה נופש בכל מיני מקומות בעולם במחירים מדהימים? בקרו באתר הרגע האחרון ותוכלו למצוא את המבצעים החמים ביותר!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.