אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תיקון מחשב נייד - לתקן או לקנות חדש?

 

בימינו רבים נוהגים, כשמתקלקל להם מכשיר חשמלי, פשוט ללכת ולקנות חדש במקום לנסות ולתקן את הישן. הדבר לא שונה גם כאשר העניין הוא תיקון מחשב נייד. תיקון מחשב נייד נתפס בעיני אנשים רבים כבזבוז זמן וכסף – הרגשה שאם הוא כבר התקלקל זה סימן שהוא ישן ועדיף לקנות מחשב חדש.

בנוסף, בניגוד למחשב רגיל, תיקון מחשב נייד הוא לא דבר פשוט. אי אפשר סתם לפתוח אותו ולראות מה קורה בפנים. מדובר במכשיר מורכב שכל נגיעה לא זהירה בתוכו עלולה לעלות ביוקר לחובבן. מעבר לכך, לפעמים עלות תיקון מחשב נייד היא כזו שבאמת עדיף כבר לקנות מחשב חדש – הרכיבים בתוך המחשב הנייד כל כך שלובים זה בזה שהחלפה של אחד מהם לפעמים גוררת החלפה של כולם.

מעבדה לתיקון מחשבים ניידים

כמו שצוין לעיל, לא מומלץ לחובבים לנסות לבצע תיקון מחשב נייד בעצמם. לצורך כך קיימת מעבדה לתיקון מחשבים ניידים – מקום בו נמצאים אנשים שמתמחים בתחום המחשבים בכלל ובתחום המחשבים הניידים בפרט. מעבדה לתיקון מחשבים ניידים חייבת להיות מקום אמין – לא כדאי להפקיר את המחשב שלכם בידי אנשים שאתם לא בטוחים עד כמה אפשר לסמוך עליהם. בנוסף, מומלץ שלאותה מעבדה לתיקון מחשבים ניידים יהיה גם אישור מהחברה המייצרת את המחשב הנייד בו אתם משתמשים. לפעמים ללא אישור כזה מעבדה לתיקון מחשבים ניידים לא תוכל להשיג את החלפים הנדרשים למחשב שלכם ותיאלץ לאלתר עם חלפים מחברה אחרת. בעקבות כך, תיקון מחשב נייד יכול להפוך להימור לא פשוט.

אז מה בסופו של דבר?

בסופו של דבר, אם האחריות של המחשב שלכם עדיין תקפה – אל תהססו, בכל תקלה שהיא פנו מיד אל מעבדה לתיקון מחשבים ניידים השייכת לחברה אשר נתנה את האחריות. אם האחריות אינה תקפה, עדיין שווה לקחת את המחשב לבדיקה. יכול להיות שהתיקון יהיה זול ממה שאתם חושבים, ובאמת יהיה חבל לקנות מחשב חדש. בכל מקרה, חשוב לדעת - גם אם החלטתם לקנות מחשב חדש יש דרכים לשחזר את המידע שאוחסן במחשב הישן.

 


אודות מחבר המאמר

אתרים מומלצים:

דאלאס -  שקיות ניילון כלים חד פעמיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.