אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פילאטיס מכשירים - מהי שיטת פילאטיס?

פילאטיס זו שיטת תרגול המיועדת לשיפור היציבה של הגוף ולשיפור תפקוד הגוף. שיטת פילאטיס מתאימה לכל סוגי האנשים, גם לאנשים הזקוקים לשיקום לאחר מחלה או פציעה, וגם לאנשים בריאים לחלוטין. כיוון שמטרת תרגול הפילאטיס היא לשפר את היציבה של הגוף, התרגילים הם מדויקים ולכן יעילותם גבוהה. הבחירה לתרגל פילאטיס זו התחלה טובה לניהול אורח חיים בריא.

עקרונות הפילאטיס

שיטת פילאטיס פותחה בידי ג'וזף פילאטיס, בתחילת המאה העשרים, במטרה לשקם פצועים לאחר מלחמת העולם הראשונה. ג'וזף פילאטיס פיתח מאות סוגי תרגילים, כאשר העקרונות לתרגילים לקוחים בין השאר מהשיטות יוגה וטאי צ'י. האמונה המשותפת לשיטות תרגול אלו היא שכל השרירים בגוף צריכים חיזוק, ולא רק אלו שבולטים במיוחד. הייחוד בשיטת פילאטיס זו היכולת לאמץ את שרירי הגוף ויחד עם זאת להישאר באווירה רגועה בלי להזיע. מכיוון שעבודת הגוף בשיטת פילאטיס היא עדינה יחסית, שיטה זו מתאימה כדרך להפגת מתחים.

פילאטיס מכשירים

היתרון של פילאטיס מכשירים על פני פילאטיס מזרן זו היכולת לבצע כל תרגיל במדויק, בטווחי תנועה רחבים, ועם שליטה מלאה על תנועות הגוף, בניגוד לפילאטיס מזרן אשר מוגבל הרבה יותר כיוון שאין מכשור חיצוני המסייע במיקוד התנועה. מספר התרגילים האפשרי לביצוע בשיטת פילאטיס מכשירים הוא עצום, רחב בהרבה יותר ממספר התרגילים שאפשר לבצע על גבי מזרן. קבוצות התרגול של שיטת פילאטיס מכשירים הן בדרך כלל קטנות יותר לעומת קבוצות פילאטיס על גבי מזרן, כיוון שמספר המכשירים הוא מוגבל. כתוצאה מכך, קבוצות פילאטיס מכשירים יהיו בדרך כלל אישיות ופרטניות יותר, כך שהמדריך יכול לראות בדיוק מה המתאמנים עושים במהלך שיעור פילאטיס מכשירים.

פילאטיס מכשירים או פילאטיס מזרן?

בסקירה קצרה לגבי ההבדלים בין פילאטיס מכשירים לפילאטיס מזרן, נראה שבחירת פילאטיס מכשירים מנצחת בקלות – תרגול מדויק יותר, שליטה גבוהה יותר במהלך התרגול, יחס אישי וקבוצת אימון קטנה. מדריכי פילאטיס מכשירים עוברים הכשרה נוספת מעבר להכשרת מדריכי פילאטיס מזרן. מה הם בכל זאת החסרונות של תרגול פילאטיס מכשירים? למרבה הצער, בעיקר המחיר.

 


אודות מחבר המאמר

אתרים מומלצים:

דאלאס -  שקיות ניילון כלים חד פעמיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.