אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב פנים – מטרות וסדרי עדיפויות

שתי מטרות עומדות מול עיניהם של העוסקים בתחום עיצוב פנים – האחת היא שהבית יהיה מעוצב ואסתטי, השנייה היא שהבית יהיה נוח לשימוש. הדרך אל מטרות אלו עוברת דרך קביעת התקציב, סדרי עדיפויות, ומתחשבת בטעם האישי של בעלי הבית.

סדרי עדיפויות

תחום עיצוב פנים רלוונטי גם כאשר מדובר על דירה חדשה לחלוטין, וגם כאשר יש רצון לבצע מתיחת פנים לדירה ישנה. השלב הראשון בתהליך עיצוב פנים הוא להגדיר ציפיות וסדרי עדיפויות, בעיקר כאשר מדובר על ביצוע מתיחת פנים לדירה ישנה, יש להגדיר מה לא בסדר בדירה כרגע כדי להיות מרוצים מהעיצוב החדש. כדי להגשים את כל החלומות יש צורך בתקציב מתאים. לא תמיד אפשר להגשים את כל החלומות, ולכן יש לדרג סדרי עדיפויות.

תקציב

כלל ברזל בתחום עיצוב פנים הוא שבסופו של דבר העלויות לא יצאו בדיוק כמו בתכנון. לפעמים יש רצון להוסיף עוד פריט, לפעמים יש צורך לבצע שינוי כלשהו. הכלל  "דברים שרואים מכאן לא רואים משם" תקף בתחום עיצוב פנים, ולכן לא כדאי להשקיע את כל התקציב על העיצוב כבר מההתחלה, אלא יש להשאיר קצת עודף בצד ליתר ביטחון.

פרטים קטנים

תחום עיצוב פנים כולל בין השאר התייחסות גם אל הפרטים הקטנים ולא רק אל איך ייראה המכלול. דבר זה חשוב מאד, מכיוון שלא פעם דווקא ידיות ייחודיות או תמונה פינתית הם אלו שעושים את כל ההבדל בין חדר סתמי לחדר מיוחד, וזה בדיוק המטרה כאשר מבצעים עיצוב פנים.

אווירה

אחד הדברים החשובים ביותר המתבצע בבית באמצעות עיצוב פנים הוא ייצור אווירה מתאימה. שימוש בצבעים שונים, זוויות חדות או מעוגלות, החומרים השונים הבונים את הריהוט, וכל מה שאפשר להעלות על הדעת, הם אלו שיוצרים את האווירה בבית. הרבה פעמים לאדם הפשוט אשר מנסה לבצע עיצוב פנים ביתי בכוחות עצמו אין את המודעות לניואנסים הקטנים האלו, אך גם כשאנו לא מודעים לכך, התחושה הכללית שלנו מושפעת מאד מהעיצוב, ולכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע מתחום עיצוב פנים כאשר מעצבים את הבית.

 

 


אודות מחבר המאמר

אתרים מומלצים:

דאלאס -  שקיות ניילון כלים חד פעמיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.