אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תזמון הוא הכל

אחד המרכיבים החשובים ביותר בהצלחתו של רעיון כלשהו ואולי אף הקריטי מביניהם הוא התזמון. יעיד על כך גלילאו גליליי שהגילוי שלו כי כדור הארץ הוא עגול הגיע בתזמון לא נכון. הוא עונה והוצא להורג ורק אחרי שנים רבות התקבל הגילוי כעובדה מדעית

TIMEMING IS EVERYTHING נהוג לומר על כל תחומי החיים: זוגיות, עבודה, משפחה ואירועים היסטוריים. הדבר בולט במיוחד בתחום הפרסום. הרלוונטיות של קמפיין פרסומי משיגה את האימפקט שלה הרבה בזכות התאמה לרוח הזמן, לקונטקסט הנכון, לזמן הנכון. הנה שתי דוגמאות מהארץ ומהעולם:

הקמפיין של NO LOLITA

NO LOLITA היא חברת ביגוד מאיטליה שיצאה בקמפיין שערורייתי בתחילת שנות התשעים. בשלט הפרסום נראית נערה עם גבה אלינו, שוכבת ערומה כשכולה עור ועצמות. לידה התפרש הכיתוב: NO ANOREXIA NO LOLITA. את הסיסמה הזו ניתן להבין בשני אופנים הפוכים. אחד, אם את לא רזה כמו הנערה בתמונה, כלומר, אנורקסית, אין לך מה לקנות בחברת NO LOLITA.  מצד שני, ניתן להבין את הכתוב כ- לא אנורקסיה, אז NO LOLITA כלומר, לא צריך להיות אנורקסית כדי לקנות בגדים של החברה. כך או כך, הפרסומת הזו אינה עומדת בוואקום תרבותי והיא מתקשרת עם רעיונות של התקופה.

בשנות התשעים החלו בתי האופנה המובילים בארצות הברית ואירופה להשתמש בדוגמניות רזות להחריד על מנת להציג את הקולקציות שלהם. טרנד זה שאב את כוחו ממוסיקת הגראנג' שהביאה את ההרואין שיק המפורסם. טרנד זה הוביל לתגובות נסערות בכל תחומי החברה עד שפסק לגמרי לקראת שנות האלפיים.

זו דוגמא מצויינת כיצד פרסום לוקח חלק בדיון ציבורי וממנף אותו לקמפיין מוצלח. מוסרי או לא, השאלה לא רלוונטית.

הפרסומת של סלקום

כולנו מכירים את הפרסומת של סלקום בגדר ההפרדה. ילדים פלשתינאים ויהודים משתמשים בגדר ככלי משחק בכדורגל. גם פרסומת זו עוררה דיון ציבורי על שימוש בגדר ההפרדה כדי לקדם חברה מסחרית. הפרסומאים של סלקום ניצלו את הקונטקסט הפוליטי כדי לייצר פרסומת שכולם ידברו עליה. זה הצליח. המסר ברור, שום רעיון אינו עומד בוואקום מוחלט. הוא קשור בטבורו למתרחש סביבו.

בכוונה לקחנו מקרים קיצוניים כדי להדגים את השפעת התרבות על תחום הפרסום. תזמון פירושו, לקרוא את השטח נכון ולייבא רעיונות שמסתובבים בחברה אל תחום הפרסום. כך למעשה, חורג הפרסום מתחומו הבפציפי וחודר אל לב לבו של תחום אחר, פוליטי, חברתי או כלכלי. הוא מרחיב את קהל היעד שלו ובסופו של דבר, מצליח במשימה.


אודות מחבר המאמר

GreenWeb כותבים על יחסי ציבור, פרסום, רעיונות ועוד... בקרו אותנו באתר הבית וקבלו רעיון לשיווק העסק שלכם, אתר תינוקות מחכה לרעיונות שלכם!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.