אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ייעוץ זוגי – מתי הוא יכול להועיל?

מי מאיתנו לא מצא את עצמו ואת בן זוגו מתווכחים פעם אחר פעם על אותם הנושאים? מי מאיתנו לא מצא עצמו מתלבט רבות אם עדיין יש סיכוי לשפר את הקשר הזוגי? אם עדיין ניתן להחיות את האהבה שנדמה כי כבתה, ואם כן, הכיצד? ובכן, ייעוץ זוגי יכול לסייע במציאת פתרונות לכל אחת משאלות אלו ואף לסייע לבני הזוג לשפר את מערכת היחסים הזוגית שלהם ולהחיות את אהבתם.

כיצד פועל ייעוץ זוגי?

ייעוץ זוגי מתקיים באמצעות סדרת מפגשים הכוללים את שני בני הזוג וכמו כן יועץ זוגי. במהלך מפגשי הייעוץ הזוגי, בני הזוג זוכים להביע את תחושותיהם, את כעסיהם, את מועקותיהם ואף את רצונותיהם ותקוותיהם מהקשר הזוגי בצורה מסודרת ומכובדת שמאפשרת להם לתקשר בניהם ולפרוק את שעל ליבם. היות ובמשך הזמן התקשורת בין בני הזוג הופכת ללקויה ולעיתים אף לבלתי אפשרית, עצם הווייתם של מפגשי הייעוץ הזוגי מסייעים רבות לבני הזוג לשפר את התקשורת בניהם (ובמצבים קיצוניים אף לתקשר כלל) וכך להצליח לפתור מריבות רבות שהיו נחסכות במידה והזוג היה מצליח לתקשר אחד עם השני ולהגיע לעמק השווה. ובכן לא די בזאת, מפגשי ייעוץ זוגי מאפשרים לבני הזוג נוסף על היכולת החשובה לתקשר בניהם, גם חוות דעת מנקודת מבט אחרת, חיצונית, שלא קשורה לעניין ולא מעורבת בו ולכן הדעה והמסקנות שלה הן ניטרליות וענייניות. עניין הפרספקטיבה הוא עניין חשוב והכרחי, מאחר ובני הזוג מעורבים רגשית בקשר, וכמעט כל החלטה שלהם מלווה בזיכרונות, בתחושות וברגשות שיכולים לסלף הרבה פעמים את המציאות או "לעוות" את שיקול הדעת שלהם לכיוונים אחרים.

באילו מקרים ייעוץ זוגי יכול להועיל?

ייעוץ זוגי הוא אינו טיפול זוגי מעמיק, בו ישנו מטפל זוגי שמתייחס למכלול הגורמים שיוצרים את החיכוכים (כמו עברו של בן הזוג, משברים עמוקים וכולי) אלא, ייעוץ זוגי הוא יותר ענייני. מטרתו לסייע לבני הזוג לפתור סכסוכים ומחלוקות הצצות בניהם על ידי שיפור התקשורת שבניהם ועל ידי מתן חוות דעת ניטראלית שתסייע להם להתנהל. בראש ובראשונה ייעוץ זוגי יכול להועיל לבני זוג במצבים שמעוניינים לרכוש כלים שישפרו את התקשורת בניהם ואת חיי הזוגיות שלהם. בנוסף, ייעוץ זוגי יכול לסייע לבני זוג המעוניינים לשמוע חוות דעת מקצועית באשר למצבם. יתר על כן, ייעוץ זוגי מתאים לבני זוג המוצאים את עצמם מתמודדים לא פעם עם אותם הנושאים ואותם הוויכוחים ומעוניינים להתגבר על כך. כמו כן, ייעוץ זוגי מתאים לבני זוג השרויים במשבר ורוצים לבחון את המשך מערכת היחסים הזוגית שלהם, או לבני זוג המעוניינים להיפרד ורוצים להסדיר את ענייני הפרידה בצורה נוחה ומכובדת (את העתיד הכלכלי, את הסדרי הראייה ובכלל את עתידם בנפרד). למעלה מכך, ייעוץ זוגי יכול לסייע גם לבני זוג שחשים שהאהבה העצומה ששררה בניהם דעכה לה, והם חפצים לנסות לתת לה סיכוי נוסף. בכל אחד מהמקרים, ייעוץ זוגי יוכל לסייע לבני זוג שירצו לעבור את סדרת המפגשים, יתמידו בהן, ואף ישתפו פעולה עם היועץ הזוגי.


אודות מחבר המאמר

טיפול זוגי במכון פתרונות! טיפול זוגי, גישור, ייעוץ זוגי, אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון טיפולי או מטפל עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.