אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך בונים תוכנית עסקית

איך בונים תוכנית עסקית לחברות סטארט אפ?

השאלה איך בונים תוכנית עסקית מנחה יזמים מכל תחום עסקי וטכנולוגי. תוכנית עסקית היא מהצעדים הראשונים שנעשים בעת הקמתה של חברת סטארט אפ חדשה, ולפיכך מהווה את אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת החברה בהמשך. השאלה איך בונים תוכנית עסקית, דורשת מענה פרטני ומדויק, זאת במטרה להתאים את התוכנית העסקית לחברה הספציפית אותה החברה מייצגת, ולאפשר למוצר או לשירות של החברה לבוא לידי ביטוי בדרך האיכותית ביותר בתוכנית זו.

איך בונים תוכנית עסקית לחברות סטארט אפ - הנחות יסוד

  1. בעת בניית תוכנית עסקית עבור חברות סטארט אפ המצויות בשלבי הקמה, יש לזכור כי בשלב זה מדובר במוצר או שירות תיאורטיים בלבד.
  2. בעת כתיבת תוכנית עסקית לחברת סטארט אפ, שהיא עדיין בשלב יזמות עסקית, עדיין אין נתונים פיננסיים אודות החברה, לפיכך אלה יתבססו על סכומי הגיוסים הראשונים שבוצעו בלבד.
  3. אחד הפרקים החשובים בתוכנית העסקית הוא התוצאות הצפויות. היות ובעת הקמתה של חברה חדשה עדיין תזרים מזומנים אינו קיים, הרי שגם במקרה כזה אין אפשרות להתבסס על הוצאות העבר ובתוכנית העסקית יכתבו הערכות בלבד (לרוב בהתאמה לתוצאות של חברות דומות הפועלות בשוק דומה).
  4. פעמים רבות התוכנית העסקית נכתבת על ידי חברת ייעוץ עסקי, דוגמת "לב-רן ושות' יועצים לניהול". אנשי ייעוץ אסטרטגי הם בעלי הניסיון הרב ביותר והיכולת לענות על השאלה איך בונים תוכנית עסקית, לפיכך הם אלה המובילים את בניית התוכנית במקום היזמים עצמם (המעורבים בכל שלב).
  5. עוצמתה של חברת ייעוץ ארגוני הוא במניעת טעויות הנעשות בדרך כלל על ידי יזמי חברת הסטארט אפ. חוזקם של יזמים אלה מצוי בצד הטכנולוגי ופחות בצד העסקי, לפיכך רק אנשי חברת הייעוץ האסטרטגי יכולים להוביל את בניית התוכנית בצורה נכונה ולמנוע את הטעויות שעלולים לעשות היזמים.

איך בונים תוכנית עסקית - חשיבותו של תקציר מנהלים

תוכנית מנהלים מהווה תקציר נקודתי וחשוב ביותר של התוכנית העסקית, לפיכך בעת החשיבה אודות איך בונים תוכנית עסקית נדרש לתת את הדעת גם על בניית תקציר המנהלים של התוכנית הסופית. חשיבותו של תקציר המנהלים היא עצומה לנוכח היותו הכלי המשמעותי, והקובע ביותר בעת פניה לגורמים פיננסיים בעת גיוס כספים ובעת גיוס שיתופי פעולה. תקציר המנהלים הוא כעין כרטיס ביקור מורחב של החברה החדשה, לפיכך צריך להיות קצר ולעניין, ועם זאת מעורר סקרנות ומושך להתעמקות בתוכנית העסקית המלאה.

איך בונים תוכנית עסקית ? בלב-רן ושות' (1994) יועצים לניהול תמצאו את התשובה המקצועית

תוכנית עסקית עבור חברות סטארט אפ היא צורך אמיתי, המאפשר את המעבר משלב היזמות העסקית עד כדי חברה פעילה ורווחית. המקצוענים שתפגשו ב"לב-רן ושות' יועצים לניהול" ילוו את הסטארט אפ החדש שלכם בצעדיו הראשונים, יתוו את הדרך העסקית של החברה החדשה וחשוב מכל - ייצרו את התוכנית העסקית שתייצג את החברה בצורה הנאמנה, המדויקת ובעלת הרושם הנדרש.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.