אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תיקון דודי שמש כל הטיפים

 

אין ספק כי מאז נכנסו דודי שמש לשימוש נרחב בעולם, הם שינו את פני תחום חימום המים בעולם. יש לציין כי העקרונות העומדים בבסיס דודי שמש היה בנמצא כבר קודם לכן, אולם רק לקראת אמצע המאה העשרים הבשילו עקרונות אלה על מנת לאפשר את המצאתו של דוד השמש אותו אנו מכירים כיום.

דודי שמש מאפשרים לאנשים כמעט בכל מקום בעולם ליהנות ממים חמים, בדרך כלל למטרות רחצה. בכדי לרתום את אנרגיית השמש לחימום מים, הדודים מותקנים מטבע הדברים מחוץ לבית, כאשר המקום הנפוץ ביותר להתקנת דודי שמש הוא על הגג. מצד אחד, הדבר מאפשר את פעולתם של דוודים. מצד שני, החשיפה הממושכת לקרינת השמש, לאוויר, לטמפרטורות משתנות, למי גשמים וכיוצא באלה גורמת לכך שדודי שמש צריכים להיות עמידים מאוד כדי לבצע את תפקידם בצורה יעילה לאורך זמן, ולמעשה, כדי לשורד בכלל.

תקינות הדוודים:

כדי להבטיח שניתן יהיה ליהנות מפעולתם של דודי שמש לאורך זמן, וכדי שטכנולוגיה זו תהיה יישומית, יש להקפיד להעניק לדוודים ולחלקיהם השונים טיפולי אחזקה שוטפים. אחזקת דודי שמש יש לבצע לפחות פעם בשנה שניים. כמו כן, במידה ויש בעיה בדוד, יש להקפיד להזמין שירותי תיקון דודי שמש, על מנת לתת מענה לבעיה במהירות. הסיבה לכך היא שבשל העובדה שדודי שמש עובדים כל השנה ונחשפים לתנאי מזג אוויר לא פשוטים, אפילו נזקים קטנים יכולים להחריף די מהר, ולהפוך לנזקים כבדים אשר יפגעו בפעולתו התקינה של הדוד. ישנן תקלות אשר עלולות לבוא לידי ביטוי גם בנזקים כבדים ברכוש, כמו למשל, במקרים של דליפה.

אף על פי שדודי שמש לא מתפקדים הם בעיה מטרידה ומעצבנת, היא כעין וכאפס לעומת דודי שמש דולפים. הדבר תלוי כמובן בגודלו של הדוד המדובר, אולם אם לא מזמינים תיקון דודי שמש בזמן, דליפה בדוד שמש יכולה להביא לפגיעה בשכבת הבידוד של הגג, לסתימה של מרזבים, להצפות אשר פוגעות בגג עצמו, ובמקרים בהם מותקנים על הגג גם התקנים חשמליים שונים, גם לקצרים ולסכנה של דליקה.

 

אצל מי לעשות תיקון דודי שמש?

למותר לציין כי חשוב לבצע תיקון דודי שמש רק אצל אנשי מקצוע מוסמכים, אשר יוכלו לתקן את הבעיה בצורה איכותית ואמינה, ולתת לה פתרון ארוך טווח, ולא רק איזשהו תלאי אשר יתקלקל אף הוא לאחר זמן קצר יחסית, או שיגרום לבעיות אחרות. דודי שמש ודודי חשמל מגיעים בדרך כלל עם אחריות די ארוכה. לפיכך, אם יש בעיה בדוד, במהלך תקופת האחריות, חשוב להמליץ טכנאי דודי שמש, שיוכל לבצע את התיקון בהתאם לתנאי האחריות. הזמנת תיקון דודי שמש אצל אנשים לא מוסמכים יכול לעלות סתם כסף ואף להביא לביטול האחריות.

גם לאחר גמר האחריות מומלץ בחום לפנות רק לטכנאי דודי שמש מוסמכים ומוכרים, בעלי מוניטין מוכח של אמינות ומקצועיות.


אודות מחבר המאמר

בהצלה בתיקון הדוודים שיש ברשותכם!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.