אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהו ספק אינטרנט ואילו שירותים מציע?

כדי להתחבר אל האינטרנט וליהנות מיתרונותיו הרבים ויכולותיו הבלתי רגילות, יש צורך בתשתית מתאימה לצד ספק אינטרנט. התשתית הקיימת בישראל, המתאימה לצרכי אינטרנט, מבוססת על שתי טכנולוגיות שונות, טכנולוגית ה – ADSL, המוצעת על ידי חברת בזק וטכנולוגיה המושתת על הכבלים, המוצעת על ידי הטלוויזיה בכבלים. לצד שתי חברות אלו, ישנם ספקי אינטרנט רבים, המתחרים זה בזה ומציעים מגוון של שירותים שונים, בנוסף לשירות אינטרנט מהיר. מאחוריהם של ספקי אינטרנט אלה עומדות חברות האינטרנט השונות, המשתייכות, פעמים רבות, לחברת תקשורת גדולה ומוכרת. חברות אינטרנט אלו, העובדות אל מול ספק אינטרנט, מציעות טכנולוגיות שונות וכן עזרים שונים, המשפרים את חווית הגלישה והופכים אותה לחוויה בלתי רגילה.

ההבדלים השונים בין ספקי האינטרנט הקיימים בשוק

קיימים ספקי אינטרנט רבים, הנבדלים זה מזה מבחינות רבות. ראשית, חברת התקשורת מולה הם עובדים. ישנם ספקי אינטרנט העובדים אל מול חברות גדולות ומוכרות, ולעומתם ספקי אינטרנט העובדים אל מול חברות קטנות ומוכרות פחות. ספק אינטרנט אמין, המציע שירותים איכותיים, לצד מהירויות גלישה מגוונות וכן שירותים נוספים, הינו ספק אינטרנט, שמומלץ לעבוד מולו. לעומתו, ספק אינטרנט ששירותיו אינם מהירים מספיק או איכותיים, ומנגד מציע עלויות גבוהות, אינו מתאים. ישנם ספקי אינטרנט רבים הדורשים התחייבות, במסגרת התכניות השונות, שמציעים ללקוחותיהם. ספק אינטרנט, המציע גם נקודות יציאה או, לכל הפחות, פרקי זמן קצרים הדורשים התחייבות זו, כדאי הרבה יותר, מאשר ספק אינטרנט המבקש התחייבות לפרק זמן ארוך במיוחד. מכיוון שמחירי האינטרנט משתנים בכל עת ונמצאים בדרך כלל במגמת ירידה, הרי שהתחייבות לתקופת זמן ארוכה אל מול ספק אינטרנט זה, יכולה להיות כדאית פחות, אלא אם כן הציע תכנית משתלמת במיוחד. ועל כן, ישנה חשיבות רבה לבחירתו של ספק אינטרנט מתאים ביותר, לצד התעריפים השונים, שמציע ללקוחותיו במסגרת התכניות השונות.

כיצד לבחור ספק אינטרנט מתאים

כדי לבחור ספק אינטרנט מתאים, חשוב תחילה לערוך סקר שוק בין הספקים השונים, המציעים את שירותיהם. מכיוון שקיימים ספקי אינטרנט רבים, ישנה תחרות בין הספקים, תחרות, המביאה לכדי מחירים כדאיים ושלל של מבצעים שונים ומשתלמים במיוחד. בעת בחירתו של ספק אינטרנט מתאים, יש להתייחס לשירותים השונים שמציע, יש להתייחס לרמת השירות, לזמינותו של מוקד שירות הלקוחות שלו, האם הוא עובד עם תשתית דרך טלפון ביתי או רק דרך הכבלים וכן המוקד לתמיכה טכנית וכמובן המהירויות השונות שמציע, עד כמה מתאימות לצרכים השונים. ישנם צרכנים רבים הבוחרים במהירויות גלישה גבוהות, המוצעות על ידי ספקי האינטרנט השונים, אולם מהירויות אלו אינן בהכרח מתאימות לצרכיהם. ולכן, מעבר לבחירתו של הספק המתאים ביותר, חשוב להתייחס בקפידה גם לתכנית המוצעת על ידו. אם אינכם נוהגים לגלוש שעות ארוכות באינטרנט ולהוריד קבצים שונים, כבדי משקל, אינכם נדרשים במהירות גלישה גבוהה ותוכלו להסתפק גם במהירות נמוכה, או סטנדרטית. כמו כן, יתכן כי ספק האינטרנט שלכם מציע גם שירותים נלווים כדאיים במיוחד, כמו, למשל, שיחות לחו"ל בתעריפים נוחים ואטרקטיביים או טלפון קווי על פי טכנולוגיה חדשנית וכדאית ועוד. בחירתו של ספק המציע מגוון של שירותים מתקדמים שונים, לצד תעריפים נוחים ושירות יעיל ומקצועי, חשובה במיוחד כדי ליהנות מטכנולוגיה חדשנית, במסגרת הגלישה הביתית שלכם. ספק אינטרנט מתאים יכול להפוך את חווית הגלישה שלכם לחוויה בלתי רגילה ולאפשר לכם ליהנות משלל האפשרויות הנהדרות של האינטרנט.


אודות מחבר המאמר

מעיין פלג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.