אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך מכינים תוכנית עסקית

איך מכינים תוכנית עסקית - מהן השאלות המנחות את כתיבתה?

עסקים נדרשים לתוכנית עסקית, שהיא עבודת חשיבה מקדימה ומעמיקה אודות מטרות העסק ויעדיו. בבסיסה, משמשת תוכנית עסקית כדי לקבל הלוואות לעסקים, לגייס משקיע, לגייס שותפים ובעלי עניין, וכן ליצור בסיס משותף לתקשורת אודות ההתנהלות של העסק ועובדיו. באמצעות התוכנית העסקית יכול כל עסק קטן כגדול לקבל מוצר כתוב, הכולל את כל ההיבטים הקשורים לפעילותו העסקית ואת המדדים המשמשים להערכת הצלחתו.

איך מכינים תוכנית עסקית - מה כוללת הכנת התוכנית?

חשוב להבין כי תוכנית עסקית נדרשת להיות מסמך תמציתי, וכי תקציר המנהלים של התוכנית העסקית נדרש להיות קצר עוד יותר. לשם כך, נדרשים אנשי ייעוץ עסקי, המלווים את כתיבת התוכנית ללמוד היטב את שוק הפעילות של העסק, ולהבין היטב את הדילמות המנחות אותו, זאת בכדי לקלוע בדיוק לנקודות הדורשות הדגשה בתוכנית העסקית ומינוף הנושאים הנדרשים ליתר תשומת לב בפעילות העסק. חשוב להבין, כי מסמך תוכנית עסקית מתבסס ככל האפשר על עובדות, ומנסה להימנע מהערכות (אלה במקרים בהם אין מספיק מידע קיים, או אז נמסרות הערכות המבוססות על מידע אחר רלוונטי). לפיכך, הכנת תוכנית עסקית דורשת עבודה רבה של היועצים ושל בעלי העסק, הנדרשים לאיסוף הנתונים וניתוחם, לצורך הצגתם בצורה מושכלת.

איך מכינים תוכנית עסקית - השאלות המנחות את עבודת היועץ

עבודת הכתיבה של תוכנית עסקית מתבססת במקרים רבים על שאלות מפתח, שהמענה עליהם מרכיב את פרקי התוכנית עצמה. להלן רשימת השאלות המנחה את היועץ העסקי בכתיבת התוכנית ובאיסוף הפרטים הנדרשים עבורה:

  1. הצפי העסקי של העסק, היכן רואה אותו בעליו בעוד שנה אחת, חמש שנים, עשר שנים?
  2. מהם אבני הדרך שיעבור העסק משלב יזמות עסקית עד להיותו חברה מצליחה? את אבני הדרך האלה יש להציג על ציר התפתחות מובן וברור.
  3. בחינת שוק הפעילות של העסק, כיצד מבדל עצמו העסק אל מול מתחריו ומהו מבנה התחרות מולו מתמודד העסק?
  4. מהו המודל העסקי של העסק, מהו מודל התמחור של המוצרים או השירותים?
  5. מהי התפיסה השיווקית של העסק, כיצד מתעתד להגיע ללקוחות, מהם ערוצי השיווק בהם יעשה שימוש?
  6. התנהלות פיננסית של העסק - התנהלות וכן תזרים מזומנים נוכחי ועתידי, מהם צורכי המימון של העסק, האם נדרש לקבלת הלוואות לעסקים?
  7. טיוב אופן ההפעלה של משאבי העסק.
  8. ייעוץ ארגוני - מהו המבנה הארגוני של העסק, מיהם העובדים הנדרשים להפעלתו ומהו הפרופיל הנדרש לתפקידים השונים?

"לב רן ושות' (1994) יועצים לניהול" מתמחים בהכנת תוכניות עסקיות

"לב רן ושות' יועצים לניהול" מתמחים בהבנה של צורכי הלקוח, בין אם חברה, עסק קטן או יזמות עסקית בשלביה הראשונים, ומתמחים בגיבוש של צרכים אלה לכדי תוכנית עסקית מסודרת. שנות הניסיון שלנו במתן ייעוץ ארגוני ייעוץ עסקי וליווי חברות, מאפשרות לנו הכנת תוכנית עסקית לגורמי מימון שונים, לקרנות בערבות מדינה, הלוואות לעסקים, בנקים ולגופים פיננסיים אחרים. ברשותנו מצוי הידע המקצועי להכנת תוכניות עסקיות בכל תחום טכנולוגי או מסחרי, ואנו נשמח ללוות גם אתכם במהלך כתיבת התוכנית העסקית שלכם.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.