אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קורס צלילה – התמחויות

קורס צלילה – התמחויות

בעולם הצלילה היום יש מגוון רחב של קורסי צלילה, שמוצעים ללקוחות. השלמת כל קורס נוסף מאפשרת לצוללן להמשיך ולקחת עוד קורס וכך להתמקצע בצלילה. רוב הקורסים המגוונים נכנסים לתחום ההתמחויות.

סוגי ההתמחויות

כאמור, קורסי ההתמחויות הם אלו שיכולים לפתוח לצוללנים את הדלת להתפתח בעולם הצלילה. ישנם כיום, הרבה סוגי התמחויות שמועדוני הצלילה מציעים ללקוחותיהם.

התמחות לילה – קורס צלילה שבו הדגש הוא על צלילות בלילה. בגלל שהשמש שוקעת ואי אפשר לראות כלום בלילה, צריך לדעת להיערך לכך בהתאם. בצלילות מיוחדות, אליהן יוצאים בלילה, משתמשים בציוד מיוחד כגון פנס צלילה, או סרטי סימון להוראת הדרך.

התמחות עומק – הקורס שם דגש על צלילות בעומק רב מן הרגיל, שבהן צוללנים חובבנים יכולים להתנסות. הקורס נותן לצוללן מושג על התחושה בעומק הרב, ויכול להכינו לקורס מתקדם בו הוא יצלול לעומק כזה כחלק מן השגרה.

התמחות ספינות טרופות – בהתמחות כזו הצוללן לומד כיצד לצלול בסביבה שיש בה, בד"כ, כלי שיט שהוטבע אל מתחת למים. הצוללן לומד איך להיכנס לתוך המקומות בכלי ואיך לצאת. כמו כל ההתמחויות, זהו קורס צלילה לכל דבר, בו הצוללן משיג הסמכה נוספת ואפשרות רחבה יותר לצלילה.

התמחות אוויר מועשר(נייטרוקס) – קורס צלילה מסוג זה נותן לצוללן את האפשרות לצלול כשבבלונו תערובת של גזים שמאפשרת לו יותר זמן ויותר עומק מתחת למים. השימוש בבלון אוויר מועשר מצריך טבלאות מיוחדות וזמני צלילה שונים. צלילה עם נייטרוקס טובה יותר גם בעומקים רדודים יחסית וגם בצלילות קצרות, וזאת בשל הורדה ניכרת בחוב החנקן השיורי שלאחר הצלילה. צלילת נייטרוקס מפחיתה כאבי ראש מיותרים לאחר הצלילה ונחשבת לבטיחותית יותר מצלילה עם אוויר רגיל.

צלילה טכנית

קורס צלילה טכנית הוא קורס צלילה שונה מהצלילה הספורטיבית הרגילה. בצלילה מסוג זה נוהגים להשתמש בסוגים שונים של תערובות של גזים. אותם צוללנים טכניים הם אלה שיכולים, בזכות תערובת הגזים אותה הם נושאים, להישאר אפילו מספר שעות מתחת למים.

קורס צלילה טכנית מאפשר למי שעובר אותו לפתח את מיומנויות הצלילה שלו ולהגיע איתן הכי רחוק שהוא יכול. הקורסים הללו מצריכים רקע קודם של צלילה, כיוון שהם מהווים חלק מתקדם ברמת הצלילה.

אלה ועוד הן חלק מהאפשרויות שעומדות בפני אותם אנשים שעברו קורס צלילה.


אודות מחבר המאמר

טקטיקום - כתיבת תוכן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.