אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי בעצם תורת הNLP- והיכן ניתן ללמוד אותה

גם אם נדמה לנו שאנו שולטים באופן מוחלט על מחשבותינו ועל הדברים שאנו אומרים, הדבר אינו נכון לחלוטין. האם אי פעם תהיתם מה גורם לכם לחשוב את אותן מחשבות שצצות בראשכם או שמא מה גורם לכם לבחור את המילים שתגידו ?

אותם "גורמים" המניעים אותנו לחשוב על סוג מסוים של מחשבות ולבחור דווקא מילים מסוימות נמצאים בתת-המודע שלנו, ולכן אין אנו מודעים אליהם בעת שאנו מבצעים מעשים כאלו או אחרים. הדבר גורם לכך שאותם גורמים נסתרים משפיעים על אורח חיינו באופן בלתי נפסק – הם מהווים גורם מכריע בעיצוב אישיותנו ומשפיעים בצורה משמעותית על יכולותינו לתקשר עם הסביבה – הן לטובה והן לרעה. מקורם של גורמים אלו הוא חוויות שחווינו ואירועים שעברנו, שנצרבים הן אל החלק המודע שבמוחנו והן אל החלק שבתת-מודע. על החלק המודע, כידוע, לרוב יש לנו שליטה , אך אין לנו יכולת לדעת מה מתרחש בתוך תת המודע – ולכן ישנם תהליכים ומעשים שאנו מבצעים באופן קבוע מבלי להבחין בכך ועוד יותר גרוע – מבלי לדעת למה.

 

מה הקשר בין דפוסי ההתנהגות שלנו לבין NLP ?

לימודי NLP מקנים לנלמד טכניקות לשליטה מוחלטת במחשבות שלו ובדפוסי התנהגותו. הNLP היא שיטה באמצעותה תוכלו להגשים את כל יעדיכם הקשורים להעצמה אישית, התגברות על מכשולים, פיתוח יכולות בינאישיות זאת תוך כדי שאתם משנים את דפוסי ההתנהגות להם הייתם מקובעים עד כה.

 

במידה ואתם אכן מעוניינים בלימודי  NLP, מה שעליכם לעשות תחילה זה להגדיר את היעדים שאתם מעוניינים להגשים באמצעות השיטה – כלומר – יעדים בחייכם האישיים, העסקיים וכו'.

לאחר מכן, פנו לחפש קורסים או מוסדות לימוד שבאמצעותם תוכלו ללמוד את השיטה במקצועיות הרבה ביותר. עליכם לברר מה טיב הקורס או המכללה בה אתם מתכוונים ללמוד, מי הם המורים המלמדים בה ומה הוותק והניסיון שלהם בתחום.

כיום, לאחר שלימודי הNLP הפכו לנפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, ניתן למצוא מכללות המלמדות את השיטה בכל רחבי הארץ, ולא רק באזור המרכז כפי שהיה נהוג בעבר – מה שמהווה יתרון גדול עבור המעוניינים בלימודים.


אודות מחבר המאמר

רוצים לקרוא עוד על NLP?

כנסו לבלוג שלנו בלוג NLP

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.