אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פחד הישרדותי, חרדה השרדותית, חרדת מוות, פחד מוות, מנגנון הישרדות - חרדה ופחד למען הישרדות - האומנם?

פחד הישרדותי, חרדה השרדותית, חרדת מוות, פחד מוות, מנגנון הישרדות - חרדה ופחד למען הישרדות - האומנם?

ובו יתבאר, עניין הפחד והחרדה, בהקשר של מנגנון ההישרדות של האדם. כי הפחד והחרדה, עוזרים לאדם לשרוד בעולם. כי אם האדם לא יפחד משום דבר כלל, ולא יהיה בחרדה מכך שיקרה לו דבר רע, הרי שהאדם לא יתרחק מדברים רעים, ולא ישמור את עצמו מדברים רעים, ואז האדם ישרוד הרבה פחות בעולם. והפחד והחרדה, עוזרים להרחיק את האדם מסכנות אפשריות וכיו"ב.

ולכאורה זה אומר, שמוכרח שתמיד יהיו לאדם חרדות ופחדים. כי אם לא יהיו לאדם חרדות ופחדים, הוא לא יוכל לשרוד בעולם. ומאחר שהפחד והחרדה עוזרים למנגנון ההישרדותי של האדם, הרי שמוכרח שיהיו לאדם חרדות ופחדים כלשהם.

והמחשבה הזאת, היא דוגמא טובה לפחד שמשמר את עצמו בכוחות עצמו. דהיינו, שהפחד מגן על עצמו ומשמר את עצמו אצל האדם, על ידי זה שהוא מפחיד את האדם, בפחד כ"כ עמוק שלו, עד כדי כך שהאדם לא מטיל ספק בפחד העמוק יותר, ואז האדם נשאר להמשיך לפחד מהפחד הסופי שלו.

כי המחשבה שאומרת, שפחד הוא טוב, כי הוא תורם למנגנון ההישרדותי של האדם, היא מחשבה שנובעת בעצמה מתוך פחד, שהוא הפחד של האדם מכך שהוא לא ישרוד. ולמרות שהמחשבה הזאת, שאומרת שצריך לפחד כדי לשרוד, למרות שהיא נראית כמחשבה נקייה ואובייקטיבית, הרי שהיא עצמה נובעת ממקום של פחד וחרדה, שהאדם מפחד שהוא לא ישרוד. ולכן הוא מפחד את כל שאר הפחדים והחרדות, שעוזרים לו לשרוד.

והמסר הוא, שאכן המחשבה שאומרת שצריך לפחד כדי לשרוד, היא אכן מחשבה נכונה. אבל על האדם להבין היטב, שהמחשבה הזאת עצמה, היא עצמה נובעת מתוך הפחד של האדם שהוא לא ישרוד (כמו פחד מוות / חרדת מוות וכיו"ב). ועל האדם להבין, שזה פחד שמשמר את עצמו, באמצעות פחד אחר.

ומי שרוצה לשרוד בעולם, עליו לפחד מדברים רעים שלא יגרמו לו נזק. ועליו להפחיד את עצמו, מדברים ...

המאמר מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי על מהי הסיבה הראשונה, חרדת מוות, מרצה, התחברות, על ידי הבנה ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר פחד הישרדותי, חרדה השרדותית, חרדת מוות, פחד מוות, מנגנון הישרדות - חרדה ופחד למען הישרדות - האומנם?

מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.