אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פחד לאבד שליטה, אובדן שפיות, אובדן שליטה, פחד להשתגע, חרדה מפני איבוד שליטה

פחד לאבד שליטה, אובדן שפיות, אובדן שליטה, פחד להשתגע, חרדה מפני איבוד שליטה

ובו יתבאר, מהו שורש הפחד והחרדה של האדם, מפני אובדן שפיות ואיבוד שליטה. כי האדם מפחד להשתגע, ומפחד לאבד את השפיות שלו, ולהגיע למצב של אובדן שליטה, שבו הוא יאבד את השליטה על עצמו, ואולי יקרו לו דברים רעים וכולי. וכאן יתבאר שורש הפחד הזה, וכיצד צריך להתמודד איתו.

והסיבה לכך שהאדם מפחד לאבד שליטה, היא משום שבתת המודע של האדם, הוא מרגיש ויודע, שהשליטה שלו כאן בעולם, היא לא רק מוגבלת, אלא יתכן מאוד, שהיא כלל לא קיימת בכלל. או במילים אחרות, האדם מבין, שיתכן מאוד, שלמרות שהוא חווה שיש לו בחירה חופשית, הרי שיכול להיות, שבכלל אין לו שום בחירה חופשית כלל מבחינה אובייקטיבית.

כי יכול להיות שהאדם ירגיש מבחינה סובייקטיבית שיש לו בחירה חופשית. אבל מבחינה אובייקטיבית, לא הוא זה ששולט בגורלו. ובתת המודע האדם מבין, שהוא לא ממש בטוח שבאמת יש לו כאן שליטה על משהו. ושמאוד יכול להיות, שהוא נתון לחסדיו של מישהו אחר או יד המקרה, שלא בטוח שטובתו של האדם, עומדת בראש סדר העדיפויות של המנגנון שמחליט מה יקרה לאדם.

והאדם מפחד להשתגע ולאבד שליטה, משום שהאדם מבין, שזה יכול להביא אותו למצב, שבו המציאות תהיה נגד רצונו, ושהוא לא יוכל לעשות שום דבר נגד זה. כי כאשר נראה לאדם שהוא שפוי, אז נדמה לו, שאם המציאות תהיה נגד רצונו, הרי שתהיה לו שליטה כלשהי ואפשרות כלשהי, לנסות להתאים את המציאות לרצון שלו או להפך. כי האדם חווה, שהוא זה שאחראי לתחושת הטוב והרע שלו. והאדם מפחד, שאם הוא יאבד את השפיות שלו לגמרי, אז הוא יאבד שליטה לגמרי, והוא לא יוכל לגרום לכך שהמציאות תהיה כרצונו.

והפחד של האדם להשתגע ולאבד שליטה, הוא פחד מוצדק מנקודת מבט מסוימת. כי מנקודת מבט מסוימת, אכן גורלו של האדם, לא בידיו כלל. כי בסופו של ...

המאמר מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד אימון אישי בנושא שורש, להתמודד עם פחד, הרצון של האדם, ניגודים, הפחד של האדם ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר פחד לאבד שליטה, אובדן שפיות, אובדן שליטה, פחד להשתגע, חרדה מפני איבוד שליטה

מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים מאמן אימון אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.