אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מרגישים שחסר לכם מגנזיום ? זה הזמן לטפל, ויפה מינרל אחד קודם

מגנזיום הוא אחד המינרלים החיוניים ביותר לפעילות תקינה של גוף האדם, עד כדי שהוא מהווה את המינרל השני בריכוזו בתאים. המגנזיום הוא האחראי לספיגת הסידן בגוף, ו-60% ממנו מצויים בשלד. בין התפקידים הנוספים של מגנזיום אפשר למצוא את פינוי הפסולת מהתאים וכן שימור הסוכר בתוכו, על מנת שימולאו כל הצרכים האנרגטיים של התא, יצור טסטוסטרון ופרוגסטרון, שמירת טמפרטורת הגוף ושמירה על לחץ דם, הרפיית שרירים, בניית חלבונים ופירוק ATP, וכן הוא משמש בשמירה על שריר הלב, עד כי מחקרים מראים שצריכת מגנזיום בגיל ילדות מפחיתה משמעותית את מחלות הלב שעלולות להיגרם בגיל מאוחר יותר. 

מהו חוסר במגנזיום וכיצד הוא נגרם ? 

חשוב לדעת כי חוסר במגנזיום משפיע על כל מערכות הגוף – החל מרגישות ועצבנות ופגיעה בתיאבון, דרך סחרחורות וחולשה, ועד כדי כאבים בחזה, מחלות חניכיים, והתכווצויות פתאומיות של שרירים בגוף (על זה תוכל לספר לכם כל אישה הריונית שהתעוררה אי פעם באמצע הלילה עם התכווצויות איומות בשוקי הרגליים). 

תופעות מחסור במגנזיום נפוצות במי שצורכים תרופות מדללות אשלגן או תרופות משלשלות, כמו גם למי שסובלים מסכרת, אי ספיקת לב, דלקת בלבלב, בעיות בספיגת מזון, כוויות חמורות, ומי שצורכים אלכוהול בכמות גדולה. הבעיה היא כי קשה מאוד לאבחן מצבי מחסור במגנזיום, היות ובדיקות דם שגרתיות לא תמיד יצליחו להעיד על בעיה כזו, אם אכן קיימת. לשם כך, יש להיוועץ באיש מקצוע, ורצוי כזה מתחום נטורופתיה, המסוגל לאבחן את החוסר וחשוב מכך – לסייע לגוף להשיב את רמות מגנזיום הדרושות לו. 

נטורופתיה והדרך להעלאת רמות מגנזיום באמצעים תזונתיים 

נטורופתיה היא תורה הפועלת למען בריאות הגוף והנפש באמצעים תזונתיים, לפיכך היא מתאימה מאוד לטיפול במצבי מחסור של מגנזיום. עקרונות הדיאטה להעלאת רמות המגנזיום בגוף כוללים אכילת מזונות העשירים בו, דוגמת ירקות ירוקים, מאכלי ים, אגוזים, קטניות, דגנים מלאים, בוטנים ומולסה. בנוסף, ממליצה תורת נטורופתיה להימנע ממזונות הפוגעים בצריכת מגנזיום בגוף, עליהם נמנים הקפאין, מוצרי החלב, פחמימות ריקות ומזון מעובד (שבמקרה זה מצוי בראש הרעות החולות הפוגעות בספיגת מגנזיום ). 

ומה לגבי תרומתם של תוספי תזונה טבעיים להעלאת רמת מגנזיום בגוף ? 

כיום, ניתן להשלים חוסרים במגנזיום גם באמצעות תוספי תזונה טבעיים , כשהנפוצים ביניהם הם מגנזיום ציטראט הנחשב בסיסי, או מגנזיום טאורט החדיש יותר, המספקת בנוסף למגנזיום גם את החומצה האמינית טאורין, הפועלת בצורה דומה למגנזיום ולפיכך בעלת תרומה דומה לגוף. 

בעת לקיחת תוספי תזונה טבעיים, יש לזכור כי כמות גדולה מדי של מגנזיום עלולים לגרום לשלשול, לכן רצוי מאוד להישמע להוראותיו של מטפל (ורצוי כזה מתחום נטורופתיה ), שיסייע בביצוע התהליך בצורה הדרגתית ונכונה. 


אודות מחבר המאמר

למידע נוסף, היכנסו לאתר BioCare

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.