אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהי תמ"א 38, וכיצד אוכל להיעזר בה לצורך חיזוק הבניין בו אני גר ?

עוד בשנת 1975, חוקק תקן 413 , תקן מיוחד הנוגע לעמידות מבנים בפני רעידות אדמה מתוך מודעות והכרה בכך שמדינת ישראל, הנמצאת באזור השבר הסורי אפריקאי, מועדת לפורענות בכול הקשור לרעידות אדמה. כמו בהרבה מקרים אחרים, תקן זה והמלצותיו לא יושמו והמשמעות היא שכול המבנים אשר נבנו בארץ לפני תחילת שנת 1980, אינם עמידים בפני רעידת אדמה העלולה להתרחש גם בעתיד הקרוב והתוצאות הצפויות הן אובדן בחיי אדם ונזק עצום לרכוש.

מה אומר חוק תמ"א 38 ?

חוק תמ"א 38 לדיירים ( תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה ) מאפשר לכול אותם אזרחים אשר מתגוררים במבנים שהוקמו לפני שנת 1980, ולכן גם אינם עומדים בתקן 413, לחזק את המבנה בו הם גרים, על מנת שיהיה עמיד בפני רעידות אדמה , והקבלן, עליו תוטל המשימה , יזכה להיתרי בנייה אשר נועדו לחזק את המבנה וגם לשם בניית יחידות דיור נוספות באותו הבניין. תוכנית תמ"א 38 מגובה גם בפטור ממס שבח ומס מכירה והנחה משמעותית ביותר בהיטל ההשבחה. כול אלה, נועדו לתמרץ ולעודד את הדיירים ואת הקבלנים.

האם יישום תוכנית תמ"א 38 משתלם ?

יישום תוכנית תמ"א 38 משתלם בהחלט לכול הצדדים המעורבים. במסגרת התוכנית, ישופצו ויצבעו כול חזיתות המבנה, מעלית חדשה ואיכותית תותקן, כול דירה תזכה לממ"ד חדש, סביבת הבניין תשופץ כולל גינה, חדר אשפה, חניות ודרכי גישה, לובי הבניין ישופץ גם הוא מחדש, חדר המדרגות, בניית מרפסות חדשות לכול דירה ומעל הכול- יסודות המבנה יחוזקו על פי חוק תמ"א 38. כתוצאה מכול המהלכים הנ"ל, יועלה גם ערכן של הדירות בשיעור גבוהה. על מנת ליישם את התוכנית יש לקבל את הסכמתם של כול דיירי הבניין.  נתון חשוב נוסף שיש לציין  - אין הדיירים נושאים בעלות כספית כלשהי. בתמורה יקבל הקבלן האמון על עבודות התחזוק והשיפוץ היתרי בנייה אשר באמצעותם, יוכל להוסיף עוד כמה יחידות דיור ולמכור אותן בשוק החופשי.

 


אודות מחבר המאמר

חוסן יזמות נדל"ן - תמ"א 38 לדיירים וועדי בתים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.