אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כמה אלטרנטיבות יש לרפואה האלטרנטיבית?

הרפואה האלטרנטיבית, או בעברית הרפואה החלופית, ידועה בעוד כמה שמות:

תרפיה חלופית, רפואה משלימה, רפואה הוליסטית, רפואה אינטגרטיבית, רפואה טבעית ועוד שמות רבים שאין לי מושג מה הם, אבל נראה לי שזה מספיק.

לא משנה באיזה שם תבחרו לקרוא לרפואה האלטרנטיבית, מה שבטוח, היא תעזור לכם לפתור את הבעיה ממנה אתם סובלים.

הרפואה האלטרנטיבית היא קבוצה רב גונית של שיטות ריפוי ושמירה על הבריאות. לכל שיטה יש את ההיסטוריה שלה, הנחות משלה וטענות מאוד מסוימות יחד עם טכניקות ייחודיות. חלק מהשיטות מיועדות לטפל בטווח רחב של מצבים וחלק אחר מתרכז בהיבט יחיד של בריאות הגוף והנפש. חלק משיטות הריפוי האלטרנטיביות חופף אחד את השני ובעל מכנה משותף בגלל שלכולן יש את אותו קו מאפיין שהוא הסתמכות על אמונה בקשר ההדוק בין גוף האדם לנפש. מאידך גיסא יש כמה שיטות הבאות להשלים את הרפואה המדעית לעומת שיטות אחרות המתנגדות לחלוטין למדע.

מנקודת המבט שלי אני מעדיף את השיטה שהולכת יד ביד עם הרפואה המדעית ולא שוללת אותה, כזה אני, אופטימיסט.

ברפואה האלטרנטיבית הקיימת בישראל בולטות כמה שיטות טיפול:

האקופונקטורה כלומר דיקור, ההומיאופתיה, הכירופרקטיקה, הרייקי ורפואת הצמחים [האהובה עלי].

 

למה רפואה אלטרנטיבית?

אני מאמין גדול בפרסום מפה לאוזן ואני חושב שזהו הפרסום הכי טוב והכי אמין שיש, ולכן התשובה לשאלה למה כדאי לפנות לטיפולי רפואה אלטרנטיבית היא בגלל המטופלים שלה. שאלו כל אדם שטופל ברפואה אלטרנטיבית והרוב המוחלט ישבח אותה באוזנכם.

מה שעוד טוב ברפואה האלטרנטיבית זה שהיא תופסת את האדם כמכלול. כל היבטי האדם נתפסים כקשורים זה בזה, עיקרון המכונה הוליזם, שמשמעו ראייה כוללת. בריאות האדם מוגדרת כאיזון בין מערכות הגוף הפיזיקליות והרוחניות, ומתפיסה זו הרפואה האלטרנטיבית שמה דגש על חיזוק מערכות ההגנה הפנימיות של הגוף וברפואה מונעת.

הרפואה החלופית מסוכנת פחות ובדרך כלל זולה יותר מן הרפואה המערבית. הרפואה המשלימה משתמשת בשיטות חודרניות פחות, כמו למשל- במקום ניתוח מעיים יקר אפשר לעבור טיפול שיאצו או במקום ניתוח גב מסוכן ופולשני אפשר לעבור דיקור סיני או מסאג'.

בנוסף, הרפואה המשלימה אינה גורמת תופעות לוואי שליליות המאפיינות תרופות רבות שבהן משתמשת הרפואה המערבית, בעיקר כשמדובר בבעיות כרוניות.

הרפואה אלטרנטיבית מציעה טיפולים גם למצבים שבהם הרפואה המערבית לא יכולה להתמודד איתם והתייאשה. לא הייתי ממליץ לכם לעבור מסכת ייסורים קשה רק כדי להבין בסופה שטוב הייתם עושים אם הייתם משלבים כבר בהתחלה את הרפואה המשלימה כחלק מהטיפול. זה מה שיפה בה ברפואה המשלימה, היא באה להשלים את הטיפול ולא להחליף אותו. הרפואה האלטרנטיבית איננה בהכרח מנוגדת לרפואה המדעית. זה בדיוק כמו שהרפואות הנפשיות, הפסיכולוגיות והפסיכיאטריות פועלות לצד רפואת גוף קונבנציונאלית . הן מתפקדות יחד ומשלימות אחת את השנייה.

 

אין לי אלטרנטיבה אחרת

קצרה היריעה מלהכיל את כל עולם התוכן של הרפואה המשלימה. מחקרים רבים נעשו בטובתה ובגנותה, אבל מה שבטוח אי אפשר להיות אדישים אליה. בבתי ספר לרפואה מלמדים אותה כחלק בלתי נפרד מהחומר, רופאים בעלי שם מצדדים ביתרונותיה, קופות חולים מעניקות שירותי רפואה משלימה ללקוחותיהם והכי חשוב העם אומר את דברו. אי אפשר לשבת בחוג חברים ולדבר על הנושא מבלי שאחד מהמשתתפים יחלוק חוויה אישית וטובה שעבר בזכות הרפואה האלטרנטיבית.

אני מאחל לכם שתהיו בריאים ושלא תצטרכו להיווכח בעצמכם אבל אם חלילה חליתם, אל תשללו את כל האלטרנטיבות.

רפואה שלמה..


אודות מחבר המאמר

MasterPlus קלינקה לרפואה אלטרנטיבית של אייל ליבנה.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.