אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוף עונת התפוזים והסינוסים

כששומעים על בעיות בסינוסים ישר עולות כמה אסוציאציות, חורף, אף גדוש בנזלת, שמיכת צמר עד הראש ואנטיביוטיקה במרשם רופא. אבל מסתבר שבעיית סינוסים היא הרבה יותר מסתם נזלת בחורף.

קודם כל בעיית סינוסים היא תוצאה של אלרגיה היכולה להיווצר מכמה גורמים ולאו דווקא בגלל שחורף בחוץ.

מה זה אלרגיה בעצם?

אלרגיה היא תגובה של הגוף למגע עם דברים חיצוניים בעיקר, כמו:

אלרגיה למזון- מאכלים מסוימים עלולים לגרום לתגובה אלרגית.

אלרגיה לכימיקלים וחומרים שונים – חשיפה לחומרים מסוכנים וחומרים לא מסוכנים, כאלו שבשימוש יומיומי גם עשויים לגרום אצל חלק מאיתנו לאלרגיה.

אלרגיה לבעלי חיים – האלרגיה לבעלי חיים מתעוררת בעיקר בגלל הרגישות שלנו לפרוות אבל לא רק, ישנם גם אלרגיות לעקיצות של בעלי חיים, הפרשות רוק וכו'..

אלרגיה לגורמים סביבתיים- גורמים סינטטיים כמו דשא, צבע, שמיכות מבד מסוים וגורמים טבעיים כמו שמש, קור וכו', אלרגיה זו נפוצה בעיקר בחילופי עונות.

אנחנו לא יכולים לדעת אם אנחנו אלרגים למשהו עד שאנו לא נחשפים אליו. הסימפטומים הנפוצים לבעיית האלרגיה הם עיניים דומעות ומגרדות, אף סתום וגדוש, אדמומיות, פריחה, שיעול, עייפות, מיגרנה ועוד..

 

תתעטשו אם זה מתאים לכם

סינוסיטיס יכול להופיע כתוצאה מכמה גורמים: הימצאות פוליפים באף, נזלת אלרגית, זיהומים וחיידקים במערכת הנשימה, דלקות באף וכו', הסינוסיטיס יכול גם להיגרם בגלל אלרגיה למוצרי חלב היוצרים ליחה מרובה ומאלרגיה לסוגים שונים של מזון.

הסימפטומים של סינוסיטיס הם כאבי ראש, נזלת מרובה, חוסר תאבון, כאבי אוזניים וכו'. במקרים נדירים המצב עלול להחמיר ולגרום לאסתמה, דלקת קרום המוח, דלקת ריאות ועוד מיני זיהומים לא נעימים. לכן חשוב לאבחן כמה שיותר מהר את מקור האלרגיה ולטפל בה לפני שתלך ותסתבך.

הפלוס היחידי שאני יכול לחשוב עליו זה הגלידה שאוכלים אחרי ניתוח להסרת פוליפים וגם זה פלוס בעירבון מוגבל.

דלקת בסינוסים הינה מחלה שכיחה ביותר. הסיבות לכך הן התכיפות הגבוהה של זיהומים בדרכי הנשימה העליונות והיצרות של מעברי האף ומבוכי הניקוז של הגתות. נשמע כמו סרט מדע בדיוני, אבל זה לא כזה מפחיד כמו שזה נשמע. רק אנשים בעלי מחיצות צרות באף לוקים בדלקת בגתות האף בעוד שאחרים אינם לוקים כלל אבל גם לזה יש פתרון בצורת ניתוח או בדרכים אלטרנטיביות יותר.

 

ישנן תרופות ישנן תרופות

רבות משקיעים במחקר ופיתוח תרופות לטיפול באלרגיות. תרופות מערביות, זריקות נגד אלרגיה וטיפול בסטרואידים הם רק חלק קטן משלל האופציות העומדות בפני המטופל. אך אנשים רבים אינם מעוניינים בטיפול מן הסוג הזה, נהיו אלרגיים לכל רפואת המערב, והם מעדיפים לפנות לרפואה האלטרנטיבית.

הטיפול המשלים מאפשר לאנשים חלופה הולמת ויעילה לטיפול הקונבנציונאלי. כיום עדיף להידקר על ידי מחטים קטנות [דיקור סיני] ולשחרר חסמים בגוף מאשר לקחת עוד כדור כימי שיעזור רק ל- 24 השעות הקרובות.

הנזלת שחוסמת את הסינוסים נחשבת לליחה וסילוק ליחה וניקוזה מאזור הפנים על ידי דיקור סיני הוא יעיל מאוד.

על מנת להיפטר מבעיית הסינוסים יש לטפל בשורש הבעיה ולחזק את האיברים האחראיים לה שהם לרוב הטחול והריאות. לשם כך ניתן לשלב בין דיקור סיני או יפני לבין הקפדה על תזונה נכונה. המעטה בסוכרים, בפחמימות ריקות היוצרות ליחה, מוצרי חלב פרה, פרי הדר, בננות, בוטנים ועוד..

גם צמחי מרפא יועילו ויתרמו לזירוז תהליך ההחלמה ולחיזוק מערכת החיסון.

 

אז סוף עונת התפוזים היא לאו דווקא תחילתה של עונת המשאפים, אך דבר אחד בטוח- בהחלט כדאי לכם לפנות לטיפולי רפואה משלימה במידה ואתם סובלים מבעיות סינוסים.


אודות מחבר המאמר

MasterPlus - קליקה לרפואה אלטרנטיבית של אייל ליבנה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.