אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נכסים, התחייבויות ומה שביניהם

כאשר מעוניינים להגדיל את המקורות הכספיים, פונים להשקעות בשוק ההון – הבורסה - בתקווה לקבל תשואה גבוהה ככל האפשר. הפעילות בבורסה מיועדת לחברות, תאגידים, גופים מסחריים ואנשים פרטיים. ישנם כמה מושגים שחשוב להכיר כשנכנסים לתחום שוק ההון, בין אלו נמצאים "נכסים" ו "התחייבויות". הדרך הטובה ביותר ללמוד על שוק ההון היא קורס מסודר בו יוסברו כל המונחים ותינתן הדרכה ופרקטיקה בשוק ההון – בורסה למתחילים.

 

מהם נכסים?

קיימים שני סוגי נכסים: חפץ ושווה ערך לחפץ.

 

מהן התחייבויות?

התחייבויות הם הסכומים שחייבים לנושים או לבנקים ואותם יש לפרוע בכסף או בשווה ערך לכסף. למשל: משכנתאות, הלוואות, אוברדראפט וכדומה.

 

מהו שוק ההון? מהי הבורסה?

לימודי שוק ההון נותנים מידע ורקע על המקום בו נסחרים מניות, ניירות הערך, תעודות פרטיות וממשלתיות - הבורסה. המקום דומה באופיו לכל שוק רגיל המתנהל על פי היצע וביקוש. לימוד שוק ההון ניתן על ידי חברות ניהול השקעות וצוותי יעוץ כלכלי בבנקים אשר הוקמו כדי לתת מענה למשקיעים שלא קיבלו הכשרה כלכלית ובכל זאת מעוניינים להשקיע את כספם בבורסה.

 

מדוע כדאי ללמוד על שוק ההון?

כאשר פועלים בשוק ההון רצוי להבין כיצד הדברים פועלים ולא לסמוך רק על המלצות היועצים השונים שמניעיהם לא תמיד ידועים וברורים לנו. מובן שקורס קצר מועד המיועד ללמד בורסה למתחילים אינו מיועד להחליף את יועץ ההשקעות המיומן והמנוסה, אך כמו בכל תחום, רצוי להבין לעומקם של דברים כאשר מדובר בהון האישי של המשקיע הפרטי שאין לו גב כלכלי שיציל אותו בעת צרה.

 

מה לומדים בקורסים על שוק ההון? האם אפשר להרוויח מזה כסף?

בקורסי לימודי שוק ההון לומדים כיצד להתנהל מבחינה כלכלית, מבינים טוב יותר את הפעולות הבנקאיות השוטפות, כמו חשבונות עובר ושב, חסכונות, הלוואות, קופות גמל, השקעות ועוד. בקיצור, צוברים ביטחון עצמי וידע רב יותר בתחומי הכלכלה והכספים ומכאן שאפשר גם להרוויח מזה כסף. בהתמחות מיוחדת אפשר גם לעסוק בתחום שוק ההון. לימוד שוק ההון משתנה מעת לעת בשל השינויים הכלכליים המשפיעים על כלל המשק והנושאים העיקריים בקורסים תלויים בנושאים החשובים באותה תקופה.


אודות מחבר המאמר

שרון חי-מתן, מומחה ליצירת נוכחות בעולם הסלולר והאינטרנט. מתמקד בשיווק עסקים באמצעות הטלפונים הסלולריים, בניית אתרי אינטרנט מותאמים לסלולר וכן בניית אסטרטגיה המותאמת לשיווק באינטרנט הסלולרי. מקים מועדוני לקוחות לעסקים באמצעות SMS.

הידעת - 97% מהודעות ה- SMS שנשלחות בעולם נקראות מייד!!! תחשבו מה ניתן לעשות עם כאלה הודעות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.