אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפול בגלי הלם: פרטים על התהליך ומה שהוא כולל

הטכנולוגייה של גלי הלם הופכת להיות יותר ויותר פופולרית בארץ ובעולם. אך כיצד בעצם גורמים גלי הלם לריפוי של אזורים פגועים? במהלך טיפול בגלי הלם, מכונה מיוחדת מייצרת גלי קול מדרגת אנרגייה גבוהה, אשר נשלחים בפולסים ישירות אל האזור הפגוע- באמצעות צינור מיוחד אשר בקצהו שפופרת (הפולסים החזקים הנשלחים אל הגוף הם אלו אשר העניקו לגלים אלה את השם- גלי הלם). גלי ההלם משפרים את המטבוליזם באזור הפגוע ומגבירים את זרימת הדם אליו. תופעות אלו מגרות את מנגנון הריפוי העצמי של הגוף, ובעצם מעודדות את הגוף לרפא את עצמו. הרקמות הפגועות נבנות מחדש בהדרגתיות, ולבסוף נרפאות. במילם אחרות, טיפול בגלי הלם פשוט עוזר לגוף לרפא את עצמו, ללא התערבות כירורגית.

כפי שצויין למעלה, גלי הלם הנם בעצם גלי קול, וניתן ממש לשמוע אותם. גלי הלם מסוג זה מתרחשים באופן טבעי בעולם, למשל כאשר ברקים פוגעים במשהו, או כאשר מטוסים שוברים את מחסום הקול. בעולם הרפואה, גלי הלם היו בשימוש משנות השמונים של המאה העשרים, ושימשו בתחילה עבור שבירת אבנים בכליות. בעולם הרפואה של היום, טיפול בגלי הלם מאפשר את העברתם של גלי הלם ישירות מהגנרטור המפיק אותם- אל האזור הפגוע המסב למטופל כאב. מפגש טיפוסי של קבלת טיפול בגלי הלם יכלול התייעצות עם אנשי המקצועה, אשר במהלכה- בנוסף לחתימה על הטפסים המתאימים- תתבצע הערכה של המצב וייבדקו אפשרויות טיפול שונות.

במידה והרופאים, ביחד עם המטופל, הגיעו למסקנה שקבלת טיפול בגלי הלם היא האפשרות הטובה ביותר, יקבעו עבורו הטיפול או הטיפולים שעליו לקבל. מטופלים מסויימים יוכלו להסתפק בטיפול יחיד, ואילו מטופלים אחרים יתבקשו לקבל 2-5 טיפולים בממוצע, במרחק של בערך שבוע בין טיפול לטיפול. כל טיפול בגלי הלם נמשך בממוצע בין 4-20 דקות. המטפל ימרח ג'ל מקשר על האזור הפגוע, וייתן למטופל הרדמה מקומית במקרה הצורך (בהתאם למידת הרגישות של המטופל ולעוצמתם של גלי הקול). לאחר מכן, המטפל יעביר גלי הלם ישירות אל האזור הפגוע, בעזרת המכונה המיוחדת.

היות והמטופל נמצא בהכרה מלאה לאורך כל הטיפול, הוא יכול לתת למטפל משוב על הטיפול, מה שעזור למטפל לקבוע את המיקום המדוייק שאליו יש לשלח גלי הלם, ואת העצמה הרצוייה של הגלים. לאחר טיפול בגלי הלם, המטופל עשוי לרהגיש- באופן זמני- רגישות יתר באזור שעבר טיפול, כאב קל או נפיחות. תופעות אלו נמשכות כמה ימים אחרי הטיפול, והמטופלים מדווחים שהן נסבלות ועוברות מעצמן. לאחר קבלת טיפול בגלי הלם, המטופל יכול לחזור כמעט באופן מיידי לכל הפעילויות שלו. על אף תופעות הלוואי הקלות שעשויות להופיע לעיתים, מעולם לא דווח על אף תופעת לוואי קשה שנגרמה עקב קבלת טיפול בגלי הלם- גלי הלם אינם יכולים ליצור זיהומים או פגיעה בגוף, בשונה מניתוחים אשר עלולים לגרום לתופעות לוואי מסוג זה.

ייתרון נוסף של קבלת טיפול בגלי הלם, הוא שבניגוד לניתוח, אשר לעיתים אנשים נאלצים לחכות לקבלתו כמה חודשים- ניתן לקבוע את הטיפול במהרה, ולקבלו כמעט ללא דיחוי. גם מטופלים אשר יתבקשו לעבור יותר מטיפול אחד, לא ירגישו פגיעה בשגרה שלהם, משום שהטיפול הוא קצר מאוד, ואינו מצריך כל תקופת התאוששות.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.