אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נורת לד: חיסכון, ולא רק בכסף

אורך החיים האפשרי של נורת לד הינו 50,000 שעות. זה אומר כמעט שש שנים של השארת הנורה דולקת 24 שעות ביממה. כמובן שאף אחד לא ישאיר נורת לד דולקת במשך כל היום, שבעה ימים בשבוע. אם נגיד שהבית הישראלי מדליק את האור במשך 8 שעות ביום בממוצע, חישוב פשוט יראה לנו שנורות לדים יחזיקו מעמד במשך כשבע עשרה שנים!

אורך חייה הארוך של נורת לד הנו היתרון הראשון שלה אשר מבדיל אותה בבירור מאחיותיה הנורות הרגילות והמיושנות, שאורך חייהן הוא רק כ-5000 שעות. ייתרון זה הוא מצויין גם עבור מקומות בהם קשה להגיע אל הנורה, משום שהתקנת לדים במקום כזה יחסוך לבעלי הבית את הצורך בהגעה אל הנורה במשך 17 שנים.

ההבדל הנוסף בין לדים לנורות מיושנות הוא החיסכון הכלכלי שנורת לד מציעה. נכון, נורת לד עולה כמה שקלים יותר במהלך קנייתה, והאזרח הישראלי עוד לא מורגל בקניית נורה העולה יותר משקלים בודדים. עם זאת, הערך הכלכלי האמיתי של נורות מיושנות נמדד על ידי כמות הנורות הגדולה שיהיה עליכם לרכוש בכל שנה, החשמל הרב שהן צורכות והזמן והאנרגיות שיידרשו מכם כדי להחליפן כל כמה חודשים. אלו הם נושאים חשובים, במיוחד במקומות בהן מותקנות נורות רבות. במשרדים או באזורים ציבוריים כמו בתי ספר, מכללות וחנויות גדולות, העלות הכללית של החלפת הנורות מדי כמה חודשים יכולה להיות עצומה.

למעשה, היתרון הברור ביותר של לדים הנו צריכת החשמל המופחתת. נורת לד המעוצבת נכון, תצרוך 80% פחות מהחשמל שצורכת נורה רגילה. 80% אלו מתרגמים בעצם לחיסכון כלכלי של 80% על הדלקת האור. רק חישבו על נורות מיושנות שמבזבזות 80% מהאנרגיה שלהם על חום, ותבינו כמה נורת לד היא חסכונית יותר. כנאמר, החיסכון הכלכלי יהיה גדול יותר מאשר החיסכון המיידי בחשבון החשמל, משום שנורות רגילות נשרפות תוך שנה ואפילו פחות, ולכן דורשות קניית נורות חדשות לעיתים קרובות, בעוד לדים יכולים להאיר את הבית במשך יותר מעשור מבלי שיהיה צורך להחליפם.

יתרון נוסף ולא פחות חשוב של לדים הוא היותן ידידותיים לסביבה, בגלל צריכת החשמל הנמוכה שלהם והיכולת להחליפן לעיתים רחוקות מאוד- מה שמפחית את כמות הפסולת שמייצרות נורות מיושנות.

יהיה מעניין לראות אילו התפתחויות יגיעו בהמשך עבור שימושים נוספים של לדים. הטכנולוגייה שמאפשרת כרגע יצירת נורת לד נמצאת במחקר ופיתוח תמידיים במשך שני העשורים האחרונים, ואנו כבר יכולים לראות שימושים מעשיים של לדים שנוצרו כתוצאה מהמחקרים הללו. כבר היום, ניתן לראות ברחבי העולם שימוש נרחב באורות לדים עבור שלטי תנועה ושלטי חוצות, משום שהשימוש בהם דורש תחזוקה מועטה יותר, מפחית את עלויות החשמל עבור העירייה או עבור המפרסמים, ומונע את הסכנה שבשריפתן הפתאומית של הנורות בשלטי ההכוונה, מה שעלול להיות מסוכן מאוד עבור הנהגים- בעיקר בלילה או בימי החורף החשוכים. מומחים בתעשיית הלדים יכולים לספר, שבעתיד הנראה לעין נורת לד תחזיק מעמד אפילו שנים רבות יותר מאשר חייה העכשוויים (הארוכים מאוד גם הם), ותצרוך אפילו פחות חשמל מנורת הלד הקיימות כיום, אשר גם הן חסכוניות מאוד. בעתיד, לדים יוכלו להחליף את כל סוגי האור, הנורות והמנורות הנמצאים כיום בשימוש.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.