אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סוד ההצלחה של ספגטים

היום כאשר מדברים על ספגטי, כבר ברור שמדברים על אחת ממסעדות ספגטים, הרשת הנחשבת ביותר לאוכל איטלקי. לכאורה מדובר בקונספט פשוט, לקיחת מאכל עממי ואהוב על כולם ועטיפתו בשלל רטבים גרנדיוזיים ובמיתוג נכון במדיה, אך להצלחה של רשת ספגטים יש יותר מתקציב פרסום של למעלה ממליון שקלים או אסטרטגיה עסקית הדוגלת בביסוס הסניפים בארץ ויציאה מבוקרת לחו"ל, יש לה את מה שגורם לכל אחד מאיתנו למצוא בה את המקום שלו.

במסעדות רשת ספגטים ניתן בקלות ליצור אווירה רומנטית, ארוחה משפחתית בלתי נשכחת, לנהל פגישות עסקים חשובות ועוד. האווירה, תשומת הלב לפרטים הקטנים, הפרזנטציה של המנותהשפע והגמישות, הם אלה הופכים את רשת ספגטים למה שהיא.

היכולת של רשת ספגטים להבין את הקהל שלה, כך שכל סניף וסניף הינו חלק ממשהו שלם יותר, אך עומד בזכות עצמו, יצרו אצל הצרכן הישראלי את התחושה שמבינים אותו. לראייה ניתן להתבונן על ההצלחה של  המיני סניפים, סניפים קטנים יותר של ספגטים,  שנפתחו במקומות שונים ברחבי הארץ או בתפריט הספורט ובריאות שיצא בקמפיין ענק ב2007 שמטרתו, חיבור האוכל האיטלקי למשהו בריא, תחת הכותרת "פסטה כפחמימה בריאה" בעבור שוחרי הבריאות. כחלק ממהלך זה, הקצתה רשת ספגטים מלגות של כ- 3,000 ש"ח לכ- 36 ספורטאים ואף חברה באקט מיתוגי עם ערוצי הספורט השונים, במטרה ליצור את הבאאז הנכון לקהל הנכון.

גם בענף המשלוחים עשתה רשת ספגטים חייל ולמעשה כיום מאפשרת ספגטים להזמין לבית או למשרד מכל סניף ברשת, כך שגם מי שמבקש להנות ממגוון העסקיות של רשת ספגטים, יכול לעשות זאת גם באמצעות אתרי משלוחים פופולאריים, המאגדים בתוכם את כל המסעדות הנחשבות. ספגטים בנתה תפריט עסקיות עשיר, על מנת לאפשר גם למי שיושב במשרד או בבית, ורוצה להנות מאוכל משביע וטעים, לעשות זאת בקלות ובמהירות.

"ליפאנים לוקח שנה וחצי לתכנן גשר ויום אחד לבנות אותו, והישראלים מתכננים יום אחד ואז בונים שנה וחצי. אנחנו יותר דומים ליפאנים". כך אומר  משה וינגרטן, מנכ"ל חברת גילרוי ומבעלי( GHL (החברה האם של גילרוי המחזיקה בספגטים, ג"ב). כאשר הוא נשאל על היכולת של ספגטים לראות לטווח ארוך. אין ספק כי המהלכים האסטרגטים שעשתה רשת ספגטים בשנים האחרונות, לצד הבנה נכונה של השוק המקומי, תרמו רבות לביסוס מעמדה כרשת האיטלקית הטובה ביותר בישראל.


אודות מחבר המאמר

דניאל רחמים, מנהל אתר משלוחה, www.mishloha.co.il/ אתר המשלוחים הגדול בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.