אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול קישרי לקוחות עבור עסקים קטנים

עסקים קטנים מאמינים לעיתים שאין להם מה להרוויח מיישום שיטת ניהול קישרי לקוחות מתקדמת. על אף שלעסקים קטנים יש כוח עבודה קטן יותר והם מרוויחים סכומים קטנים יותר מאשר חברות גדולות, יש להם לעיתים קרובות את אותם תהליכים עסקיים, את אותן מערכות ממוחשבות לניהול העסק, ולפעמים אפילו את אותן המורכבויות כמו בחברות גדולות יותר. כתוצאה מכך, עסקים קטנים עומדים בפני אותו האתגר אשר עסקים גדולים עומדים בפניו: כיצד ליצור פרופיל טוב של הלקוחות, כדי שיוכלו להציע להם שירות יעיל ועקבי.

כאשר עסקים קטנים מתחילים לרכוש מאגר לקוחות גדול ולהרחיב את פעילויותיהם, הם מבינים שאינם יכולים עוד לשמור על קישרי לקוחות קרובים ובלתי פורמליים כמו שניהלו בעבר עם כל לקוח- על אף שזהו לעיתים קרובות העיקרון אשר עזר להם מלכתחילה לרכוש את לקוחותיהם. במצב זה, הבנה טובה יותר של ניהול קישרי לקוחות יכולה לעזור לעסקים קטנים להמשיך ולהעניק את השירות הטוב שלקוחותיהם הורגלו בו, מבלי שיצטרכו להגביל את עצמם למספר לקוחות קטן. לכן, ניהול קישרי לקוחות יכול להיות כלי אסטרטגי מצויין, שיעזור לעסקים קטנים לשמר את הלקוחות הנאמנים שלהם, ואף לרכוש לקוחות חדשים.

כאשר בעלי עסקים קטנים רוצים להשתית בעסק שלהם אסטרטגיית ניהול קישרי לקוחות, עליהם לחשוב על הדרך הטובה ביותר שניתן לשלב בה את התחום של קישרי לקוחות- עם המבנה הקיים של החברה. על אף שהתחום של ניהול קישרי לקוחות מגיע לרוב אל העסק בדמותה של תוכנה ממוחשבת, כדאי מאוד לחשוב על קישרי לקוחות כעל אסטרטגייה שלמה ולא כעל עוד תכנת מחשב. לכן, התאמת השיטה באופן נכון לחברה, יכולה לעזור לעסקים קטנים להמנע מ"טעויות של מתחילים", בנוסף ליתרון הברור של הגדלת המכירות ושימור הלקוחות.

אסטרטגיית ניהול קישרי לקוחות יעילה כוללת בעצם סידור ופיתוח של המידע הקיים בכל חברה בתחום של קישרי לקוחות. מידע רב ערך לגבי קישרי לקוחות כבר קיים בכל חברה בתכנות שונות, והתקנת מערכת ניהול קישרי לקוחות פשוט מאגדת את כולו במקום אחד, מסדרת אותו בצורה ברורה ויעילה, ועוזרת לעסק למצוא מידע חדש ורלוונטי. לחברות גדולות יש לעיתים קרובות את הבעייה של פיזור מאגרי המידע השונים הנוגעים לכל תחום- מאגר מידע אחד עבור קישרי לקוחות בתחום הכלכלי, מאגר נוסף עבור קישרי לקוחות בתחום, מאגר שלישי עבור תחום השיווק וכן הלאה. עסק קטן יותר, אשר יחליט ליישם אסטרטגיית ניהול קישרי לקוחות מתקדמת, יוכל לרכז את כל המידע שלו במקום אחד, וכך להשיג רמה של יעילות אשר חברות גדולות רבות טרם השיגו.

הלקוחות של כל עסק, קטן כגדול, מתקשרים אליו לעיתים קרובות כדי לשאול שאלות רבות הנוגעות למוצרים השונים של העסק, להזמנות שהם ערכו או לחשבונות שעליהם לשלם. אם עובדי מרכז שירות הלקוחות יוכלו למצוא ישירות את כל המידע הרלוונטי, בקלות ובמהירות, הם יוכלו לשפר באופן ניכר את שביעות הרצון של הלקוחות- ובו בזמן גם לחסוך בעלויות, בשל הזמן הרב שיוכלו לחסוך בדרך זו.

לבעלי עסקים קטנים כדאי מאוד לדעת, שאסטרטגיית ניהול קישרי לקוחות יכולה לתרום לכל עסק, אפילו לעסק ביתי אשר עובדים בו אנשים בודדים. 


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.