אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צרבת בהריון

 

מהי צרבת?

רובנו מכירים את התחושה הלא נעימה הזו של צריבה בגרון ובוושט, שכן חווינו אותה לפחות פעם אחת בחיינו. לפעמים מלווה הצרבת גם בתחושת חמיצות בפה.

מי סובל מצרבת?

במדינות המערביות, 20%-30% מהאוכלוסייה מדווחים כי הם סובלים מתחושת צרבת לפחות פעם בחודש. 1 הערכה היא כי 30%-50% מהנשים ההרות סובלות מצרבת. תחושת הצרבת מתחילה להופיע בסוף השליש הראשון או בתחילת השליש השני להריון ונעשית תכופה יותר וחמורה יותר בחודשי ההריון המאוחרים.

למה נשים הרות סובלות מצרבת?

צרבת בהריון היא תחושה המוכרת לרבות מן האמהות הטריות. מדוע? ובכן, במהלך ההריון לחץ הרחם ההולך וגדל משבש את תפקוד המנגנון המונע חזרת חומצה ומזון מהקיבה לוושט. מצב זה מחמיר ככל שהרחם גדלה כלפי מעלה. משום כך צרבת שכיחה במהלך ההיריון ובמיוחד לקראת הלידה.

מהי שכיחות הופעת הצרבת בקרב נשים בהריון?

ההערכה היא כי 30%-50% מהנשים בהריון סובלות מצרבת. תחושת הצרבת מתחילה להופיע בסוף השליש הראשון או תחילת השליש השני להריון ונעשית תכופה יותר וחמורה יותר בחודשי ההריון המאוחריםה

כיצד ניתן לטפל בצרבת?

אחת הדרכים להתמודד עם צרבת היא טבליות טאמס; הן מכילות סותר חומצה, קלציום קרבונט, המנטרל את חומציות הקיבה ומקל על תחושת הצריבה והכאב. כושר סתירת (נטרול) החומצה, משתנה בהתאם לתכולת הקלציום קרבונט בטבליה ונע בין mEq‏10-20 לטבליה.ככל שהערך גבוה יותר כך הוא מתאים לצרבת חזקה יותר. טבליות טאמס מתמוססות במהירות ובהגיען לקיבה הן מנטרלות את החומציות.

כיצד ניתן לצמצם ולמנוע הופעת הצרבת?


אודות מחבר המאמר

באדיבות צוות טאמס, מומחים לענייני צרבתצרבת בהריוןטיפול בצרבת.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.