אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פוביה, פוביות, פחד לא רציונאלי, חרדה לא רציונלית, דמיונות שווא, התקפי חרדה, הפרעת חרדה קיצונית, פרנויות, חרדה משתקת

פוביה, פוביות, פחד לא רציונאלי, חרדה לא רציונלית, דמיונות שווא, התקפי חרדה, הפרעת חרדה קיצונית, פרנויות, חרדה משתקת

ובו יתבאר, מהן פוביות? איך נוצרת פוביה? וכיצד צריך להתמודד עם התקפי חרדה קיצוניים בכלל, ועם פוביות בפרט?

ופוביה, היא פחד שנחשב לפחד לא הגיוני. שהאדם מבין בשכל שלו שאין לו מה לפחד, ואעפ"כ הוא מפחד, למרות שהשכל של האדם מבין, שהוא לא אמור לפחד. וכפי שכבר התבאר, יש כאלו שנדמה להם, שפוביות הן פחדים שאינם הגיוניים בכלל. עד כדי כך שלפעמים מאבחנים את האדם שיש לו פוביות, כאילו הוא סובל מהפרעת אישיות סכיזופרנית וכיו"ב.

וכבר התבאר, שכל פוביה ספציפית שיש בעולם, עומד מאחוריה שכל והגיון כלשהו. וזה שרוב בני האדם לא מפחדים מאיזה דבר, זה עדיין לא אומר שהוא לא מפחיד. ובכל פחד וחרדה, יש הגיון כלשהו. וגם אם הפסיכיאטר / פסיכולוג לא מבין את השכל ואת ההיגיון שיש בפוביה ובפחד, הרי שמצד האמת, מאחורי כל שיגעון יש שכל אמיתי כלשהו, ומאחורי כל פוביה ספציפית, יש שכל ספציפי ופחד אמיתי ספציפי, שהוא זה שיוצר את אותה פוביה ספציפית.

ודרכי הטיפול בפוביה, רבות הן. ואחד מהטיפולים המרכזיים להתמודדות עם פוביות, הוא, שחושפים את האדם בצורה הדרגתית (הקהיה שיטתית), או בבת אחת (טיפול בהצפה), לדבר שממנו הוא מפחד, כדי ללמד אותו שאין לו ממה לפחד, מאותו הדבר שעושה לו פוביה. וזה כמובן, יעיל, אבל לא יעיל עד הסוף ולא יעיל באופן מוחלט.

כגון לדוגמא אדם שנפגע באיזו שריפה, ויש לו סיוטי לילה וסיוטים בשינה, מכך שהוא סובל מפוסט טראומה, מאותה השריפה שפגעה בו. והאדם הזה סובל מהתקפי חרדה חזקים, מכך שאולי תוך כדי שינה תפרוץ אש, ותשרוף אותו. ואדם כזה, יכול בגלל פוסט הטראומה שלו, לסבול גם מפוביה חזקה ביותר, מפני אש. וכל דבר שמזכיר לאדם חום של אש, יכול לעורר באדם תסמינים של חרדה, מכך שאולי יקרה לו דבר רע מהאש.

ואדם כזה, שהפחד ...

המאמר מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים מאמן אימון אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמן אימון אישי על הוא לא מפחד, חרדה, מרצה, פסיכיאטריה, סובל ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר פוביה, פוביות, פחד לא רציונאלי, חרדה לא רציונלית, דמיונות שווא, התקפי חרדה, הפרעת חרדה קיצונית, פרנויות, חרדה משתקת

מאת חיים טובים + מאמן אימון אישי ייעוץ / אליעד כהן - www.EIP.co.il | חיים טובים מאמן אימון אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.